سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

شهادت شیخ نمر، توطئه صهیونیستی برای تشدید تفرقه

استاد حوزه علمیه خضری دشت بیاض با تاکید بر اینکه شهادت آیت الله نمر توطئه صهیونیستی برای تشدید تفرقه بین امت اسلامی است گفت: این جنایتی است که بی پاسخ نخواهد ماند و راه این شهید بی رهرو نخواهد ماند ادامه مطلب...

سپاه بخشی از انبوه موشک‌های بالستیک «عماد» را به نمایش گذاشت+فیلم و عکس
سپاه پاسداران بخشی از انبوه موشک‌های بالستیک «عماد» را در جریان بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از تونل زیرزمینی موشکی خود به نمایش گذاشت.

خبرگزاری فارس: سپاه بخشی از انبوه موشک‌های بالستیک «عماد» را به نمایش گذاشت+فیلم و عکس

آل سعود 83 سال قدمت دارد ایران 2500 سال/ ایرانی‌ها برای دفاع از عقایدشان با تیرکمان هم به میدان می‌آیند/ آمریکا در مقابل عربستان باید از ایران حمایت کند

یک پایگاه تحلیلی آمریکایی با اشاره به اقدامات ریاض برای گسترش تروریسم در جهان، نوشت که در تنش‌های به وجود آمده میان عربستان و ایران، آمریکا باید تهران را انتخاب کند.

خبرگزاری فارس: آل سعود 83 سال قدمت دارد ایران 2500 سال/ ایرانی‌ها برای دفاع از عقایدشان با تیرکمان هم به میدان می‌آیند/ آمریکا در مقابل عربستان باید از ایران حمایت کند

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه اینترنتی پولتیکو در گزارشی به تنش‌های اخیر بین عربستان و ایران اشاره کرد و نوشت که آمریکا نباید از عربستان جانبداری کند و منافع آمریکا بیشتر با تهران هم راستا است.

طبق این گزارش، دوست قدیمی آمریکا که عربستان سعودی است، هفته گذشته یکی از گردن‌ زدن‌های دسته‌جمعی روزمره خود را انجام داد و در بین آنها، شیخ «نمر باقر النمر» روحانی شیعه عربستان نیز حضور داشت.

این گزارش ادامه می‌دهد، دشمن قدیمی ما ایران نیز از این اقدام خشمگین شد و به سفارت عربستان حمله کرد و آن را آتش زد و یک روز بعد نیز عربستان روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد.

پولتیکو با اعلام این مطالب نوشت که آمریکا باید تمامی اقدامات ممکن را برای دوری از جانبداری به کار گیرد اما گرچه تاریخ می‌گوید که ما باید به سمت عربستان سعودی که همپیمان قدیمی ما است، گرایش داشته باشیم اما اگر به آینده نگاه بیاندازیم، می‌بینیم که ایران شریک منطقی‌تری است. دلایل آن ساده‌تر است: منافع امنیت ملی ایران در مقایسه با منافع امنیت ملی عربستان، به آمریکا نزدیک‌تر است.

این پایگاه تحلیلی سپس استدلال کرد که طرفداری از عربستان سعودی، فاجعه‌بار خواهد بود. این مسئله صحت دارد که از نظر نظامی، عربستان و ایران در یک جایگاه قرار ندارند. عربستان در بین کشورهایی است که بسیار از نظر تسلیحات نظامی مجهز است و مبالغ زیادی را برای خرید پیشرفته‌ترین سامانه‌های جنگی در جهان هزینه می‌کند. این در حالی است که ایران برای چندین دهه تحت تحریم‌های زیادی بوده است و ارتش این کشور در مقایسه با جنگ 30 سال پیش ایران و عراق، خیلی زیاد تجهیز نشده‌اند.

با اینحال پولتیکو عقاید و باورهای عربستان و ایران را مقایسه کرد و گفت که سعودی‌ها به دلیل نفرت از ایثار و از خودگذشتی بسیار بدنام هستند. آنها اتباع خارجی را به استخدام درمی‌آورند تا کارهای روزمره آنها را انجام دهد. کمتر سعودی پیدا می‌شود که زندگی خود را به خاطر کشورش به خطر اندازد. برای جنگ یمن، عربستان سعودی صدها مزدور از کلمبیا را به کارگرفت.

این گزارش ادامه داد، ایرانی‌ها با سعودی‌ها متفاوت هستند. اگر بدانند که باورهایشان مورد تهدید واقع شده است، حتی اگر کمان داشته باشند، به میدانهای نبرد می آیند. این تفاوت در احساسات میهن‌پرستانه معنی و مفهوم دارد. خاندان آل سعودی 83 سال است که به وجود آمده و ایران بیش از 2 هزار و 500 سال است که وجود دارد.

پولتیکو سپس نوشت، تصمیم عربستان برای به وجود آوردن چنین بحرانی دستکم با هدف وادار کردن آمریکا به جانبداری از این کشور صورت گرفته است. حمایت از عربستان در مقابل ایران، راهی برای آسیب زدن به منافع آمریکا است.

این گزارش سپس به قدرت نفوذ ایران اشاره کرد و نوشت که ایران تا حد زیادی به جامعه شیعیان افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و بحرین ارتباط دارد و می‌تواند به گونه‌ای بر آنها نفوذ داشته باشد که هیچ کشور دیگری نتواند و همین مسئله به ثبات در منطقه کمک می‌کند.

بنا به گزارش پولتیکو، عربستان سعودی یک کشور سرکوبگر است و از حامیان اصلی داعش، القاعده و طالبان به حساب می‌آیند.

این گزارش سپس به تلاش عربستان برای ترویج وهابیت اشاره کرد و نوشت که ایران از این گروههای تروریستی نفرت دارد زیرا آنها خواستار کشتار شیعیان هستند اما عربستان از آنها حمایت می‌کند.

پولتیکو در پایان نوشت که آمریکا منافع خود را از طریق توافق هسته‌ای سال گذشته با ایران تقویت کرد و می‌تواند با قراردادهایی برای بهبودی روابط با ایران، منافع خود را بیش از این تقویت کند. ایران در مقایسه با عربستان، شریک بهتری برای آمریکا به حساب می‌آید.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/JWIR01


خبرگزاری میزان- پس از اشتباهات دولتمردان عربستان در به شهادت رساندن شیخ نمر روحانی برجسته این کشور و قطع روابط سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران، ارزش ریال عربستان در بازارهای جهانی به شدت کاهش یافت. ادامه مطلب...

آیا رژیم سعودی

خبرگزاری میزان- دادگاه فرمایشی سعودی مهر ماه گذشته برای علی محمد النمر برادر زاده شیخ شهید نمر النمر به چند اتهام واهی حکم اعدام صادر کرد اما کارشناسان در شرایط کنونی و با اوج گرفتن اعتراضات جهانی علیه اعدام های دسته جمعی در عربستان معتقدند که سران دربار دلارهای نفتی از اعدام "نمر جوان" بیمناک هستند. ادامه مطلب...

خبرگزاری میزان- خبرگزاری میزان- راهبرد منزوی کردن منطقه‌ای و بین‌المللی ایران که سعودیها با برپا کردن جنجال پیرامون اقدام علیه سفارتشان در تهران طراحی کرده بودند، با همراهی نکردن کشورهایی که حکام آل سعود آنها را برای قطع رابطه با ایران تحت فشار گذاشته بودند، عملا به شکست انجامید و در سوی دیگر ماجرا، فشار افکارعمومی غرب، آمریکا و اروپا را به فکر تجدیدنظر در روابطشان با آنها انداخته است. ادامه مطلب...

خبرگزاری فارس: ایران در ازبکستان بازی می‌کند، عربستان در قطر یا اردن!/ گمانه‌زنی شیطنت‌آمیز برای تحت تاثیر قراردادن AFC

 

ایران در ازبکستان بازی می‌کند، عربستان در قطر یا اردن!/ گمانه‌زنی شیطنت‌آمیز برای تحت تاثیر قراردادن AFC

رئیس سازمان جوانان و ورزش عربستان در حمایت از شیطنت‌های برخی رسانه‌ها و مدیران ورزشی سعودی‌ها خواهان عدم رویارویی با نمایندگان ایران شد!

ادامه مطلب...