سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

"یی هتوت" سخنگونی دولت در سخنانی به روزنامه نگاران "رانگون" گفت: اگر خانواده ای بخواهد خود را به عنوان یک روهینگیایی معرفی کند ثبت نامش نمی کنیم، مسلمانان می توانند خود را تبعه های بنگالی معرفی کنند صفتی که مقامات بر بیشتر روهینگیایی های منطقه اطلاق می کنند و معتقدند اینها مهاجران غیر قانونی هستند.


SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، مقامات برمه روز شنبه اعلام کردند: مسلمانان این کشور حق ندارند در اولین سرشماری این کشور که پس از سه دهه برگزار می شود، به عنوان تبعه روهینگیا ثبت نام کنند.

این اقدام دولت برمه در اثر فشار بودایی های منطقه که البته دولت نیز با آنها همراه شده است صورت می گیرد. "یی هتوت" سخنگوی دولت در سخنانی به روزنامه نگاران "رانگون" گفت: اگر خانواده ای بخواهد خود را به عنوان یک روهینگیایی معرفی کند ثبت نامش نمی کنیم، مسلمانان می توانند خود را تبعه بنگالی معرفی کنند صفتی که مقامات بر بیشتر روهینگا های منطقه اطلاق می کنند و معتقدند اینها مهاجران غیر قانونی هستند.

این سرشماری اولین سرشماری برمه پس از سال 1983 است که با کمک سازمان ملل صورت می گیرد، سرشماری ساکنان به دلیل سوال هایی در مورد دین و مذهب با انتقادهای بسیاری روبرو شده و ممکن است بر دامنه آشوبها در برمه بیفزاید. 

شایان ذکر است: " بودایی‌های ایالت راخین در میانمار، با حمایت‌های آشکار دولت این کشور، از ژوئن 2001 اقداماتی وحشیانه‌ را علیه این مسلمانان اعمال کرده‌اند.  این خشونت‌ها به مرگ دست‌کم 2000 مسلمان و آواره شدن دهها هزار نفر دیگر منجر شده است.

دولت بودایی میانمار معتقد است مسلمانان روهینگیا باید از این کشور اخراج و به اردوگاه‌های پناهندگان سازمان ملل منتقل شوند. دولت میانمار با این ادعا که مسلمانان روهینگیا از سرزمین‌های دیگر نظیر چین و بنگلادش وارد این کشور شده‌اند، به آزار و اذیت آنها می پردازد."


انتهای پیام/ ز . غ