سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

لحظه به لحظه با یمن؛ عملیات «ناامید» عربستان- روز 18
تسلط قبائل یمنی بر یکی از شهرهای مهم جازان عربستان / شلیک دو موشک دیگر به فرودگاه صنعاء/ دیده‌بان حقوق بشر: عربستان همچون اسرائیل مرتکب جنایت جنگی می‌شود/ شلیک 160 موشک به منطقه البقع در صعده

وزیر خارجه عربستان درحالی مدعی شده که آتش‌بس 5 روزه را پذیرفته که جنگنده‌های کشورش درحال بمباران 24 ساعته استان صعده هستند و مقامات نظامی سعودی با تهدید مردم غیر نظامی در صعده تاکید دارند که همه اهداف در این منطقه نظامی هستند.

خبرگزاری فارس: تسلط قبائل یمنی بر یکی از شهرهای مهم جازان عربستان / شلیک دو موشک دیگر به فرودگاه صنعاء/ دیده‌بان حقوق بشر: عربستان همچون اسرائیل مرتکب جنایت جنگی می‌شود/ شلیک 160 موشک به منطقه البقع در صعده

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فرودین (26 مارس) آغاز و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

وزرای خارجه عربستان و آمریکا روز پنجشنبه در یک نشست خبری در ریاض بر آتش‌بس 5 روزه در یمن تاکید کردند، اما ارتش عربستان و سخنگوی ائتلاف متجاوز ساعاتی پس از این نشست، آغاز عملیات نظامی عربستان علیه صعده یمن را اعلام کرده است.

مهم‌ترین اخبار روز هفدهم عملیات «بازگرداندن امید» عربستان را می‌توانید در اینـجـا مرور کنید.

* * * * * *

اخبار روز هجدهم را در زیر دنبال کنید

 

*

* تسلط قبائل یمنی بر یکی از شهرهای مهم جازان عربستان

* بمباران مسجد تاریخی «الهادی» در صعده

* دیده بان حقوق بشر: عربستان همچون اسرائیل در حال ارتکاب جنایت جنگی علیه غیرنظامیان است

* 5 حمله هوایی به پادگان هوایی الدیلمی در شهر صنعاء و 7 حمله هوایی به شهر «ضحیان» در استان صعده

* بمباران فرودگاه صنعاء برای جلوگیری از وصول کمک‌های بشردوستانه / بمباران یک بازار در منطقه المجازین در استان صعده

* ادامه بمباران جنون‌آمیز یمن/ شلیک 160 موشک به منطقه البقع در صعده

* عضو دفتر سیاسی انصارالله اعلام کرد که سعودی‌ها تمام روستاها در استان صعده را هدف قرار داده‌اند/سعودی‌ها درحال نسل‌کشی و مجازات دسته جمعی مردم شمال یمن هستند

مردم صعده: خانه‌هایمان را ترک نمی‌کنیم/سعودی‌ها: تا نیم ساعت دیگر حمله را آغاز می‌کنیم/ سعودی‌ها مردم شمال یمن را تهدید کرده‌اند که تا یک ساعت دیگر تمام مناطق مسکونی در صعده را بمباران می‌کنند و پرواز هواپیماهای شناسایی آغاز شده است.

* تظاهرات در صنعا در حمایت از مردم صعده/ده‌ها هزار نفر از مردم در صنعا در حمایت از مردم صعده که با تهدید سعودی‌ها مواجه شده‌اند، دست به تظاهرات زدند.

*تخریب شبکه ارتباطی صعده برای قطع ارتباط با بیرون/جنگنده‌های سعودی در آستانه آغاز حمله گسترده به استان شمالی صعده، دیوار صوتی را شکستند تا مردم را در این شهر به وحشت بی‌اندازند

* در سایه سکوت مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر/شاهزاده های کودک کش برای راه اندازی «حمام خون» در یمن آماده می شوند

*الجبیر: آتش‌بس 5 روزه یمن سه شنبه آغاز می‌شود/جان کری و عادل الجبیر که امروز در پاریس با هم دیدار کردند، در نشست خبری مشترک با هم شرکت و به اظهارنظر درباره موضوعات مختلف پرداختند.

عربستان دستور حمله همه جانبه به صعده را صادر کرد/سخنگوی ائتلاف تحت رهبری عربستان اعلام کرد که حمله همه جانبه به یمن از هم اکنون در پاسخ به حملات علیه نجران آغاز خواهد شد.

* جنگنده‌های سعودی بارگاه مؤسس جنبش «الحوثی» را بمباران کردند

*سازمان ملل: 1400 یمنی در تجاوزات هوایی عربستان کشته شدند

*عربستان: صعده یمن از این لحظه آماج حملات است/ مواضع حوثی‌ها در صعده 24 ساعته بمباران خواهد شد

*حملات شدید و بی‌سابقه عربستان به «صعده»+فیلم

انتهای پیام/


دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد