سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

سعودی‌ها در ادامه حملات خود به استان صعده مسجد تاریخی صعده را هدف قرار داد که در این حمله 4 نفر کشته و 10 تن نیز زخمی شدند.

خبرگزاری فارس: 14 کشته و زخمی در بمباران مسجد تاریخی صعده

 


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سعودی‌ها در ادامه حملات خود به استان صعده مسجد تاریخی صعده را هدف قرار داد که در این حمله 4 نفر کشته و 10 تن نیز زخمی شدند.

این حمله به دروازه شرقی این مسجد تاریخی در چارچوب حمله گسترده و همه جانبه اعلام شده شب گذشته سعودی‌ها به استان صعده انجام شد.

عربستان سعودی طی حملات خود به یمن با هدف قرار دادن آثار تاریخی این کشور درحال تخریب این آثار هستند و این در شرایطی است که جامعه جهانی و سازمان‌های بین المللی از جمله یونسکو در قبال این اقدام سکوت کرده‌اند.

از جمله آثار تخریب شده در این حملات می‌توان به مسجد «امام عبدالرزاق بن همام» که در سال 211 هجری در استان صنعا ساخته شده بود، اشاره کرد که این مسجد در بمباران سعودی‌ها تخریب شد.

همچنین بازار شهر صعده که تاریخ آن به قرن سوم هجری باز‌می‌گردد در حملات سعودی‌ها تخریب شده است.

قلعه تاریخی «صیرة»‌ در استان تاریخی عدن در جنوب یمن هم که در ساحل خلیج عدن قرار دارد و در قرن 11 هجری بنا شده، در حملات سعودی‌ها از دریا و آسمان، تخریب شده است.

یکی دیگر از آثار تاریخی که در حملات یک ماه گذشته سعودی‌ها به یمن تخریب شده، معبد «أوعال» در استان مأرب است که تاریخ آن به دوره قبل از ورود اسلام به یمن بازمی‌گردد.

انتهای پیام/