سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

صبح روز پنج‌شنبه جمع بزرگی از اعضای جامعه پزشکی در اعتراض به جنایات آل سعود در یمن مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کردند.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این تجمع شرکت‌کنندگان شعارهایی از جمله «انصارالله پیروز است، آل‌سعود نابود است»، «لا اله الا الله محمد رسول الله»، «آل سعود مزدور ننگت باد ننگت باد»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس» و ... سر می‌دادند.

 

بر اساس این گزارش، تجمع‌کنندگان همچنین پرچم‌های زرد زرنگی با مضمون «من یمنی هستم» و پرچم‌های سیاه رنگ با مضمون «فریاد یا محمدا» و پرچم ایران و یمن را در دست داشتند.

 

در این تجمع ضمن مداحی در مدح امام موسی کاظم (ع) اعضای جامعه پزشکی شرکت‌کننده در تجمع علیه جنایات آل‌سعود در حمایت از مردم یمن به سینه‌زنی پرداختند.

 

تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی با مضامین «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، «مرگ بر سعودی وهابی»، «انصارالله پیروز است» را نیز در دست داشتند.

 

علیرضا زاکانی طی سخنانی در این تجمع با بیان اینکه امروز همان جنایاتی که اسرائیل در غزه انجام می‌داد آل سعود در یمن انجام می‌دهد، گفت: نتیجه جنایات اسرائیل جز ورشکستگی نبود و نتیجه جنایات آل سعود نیز همین خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه امروز اینجا جمع شده‌ایم تا به جنایات آل سعود اعتراض کنیم، اظهار کرد: امروز آمده‌ایم تا صدای خود را به جهانیان برسانیم که منشا آتش فتنه، کشتار و قتل عام مسلمانان آل سعود است و پشت چهره آل سعود شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل حضور دارند.

 

وی با بیان اینکه ما به جنایات آمریکا، فرانسه و اسرائیل که دست‌شان از آستین آل سعود بیرون آمده است معترض هستیم، گفت: آمده‌ایم تا اعتراض خود را نسبت به سکوت بدون دغدغه و نگرانی جامعه جهانی ابراز کنیم و امروز در مقابل سازمان ملل جمع شده‌ایم تا صدای خود را به جهان برسانیم که نسبت به سکوت مجامع جهانی و سازمان ملل اعتراض داریم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز جامعه جهانی و سازمان ملل نه تنها سکوت کرده‌اند بلکه شورای امنیت قطعنامه‌ای صادر کرده و ملت مظلوم یمن را از حداقل‌های زیستن محروم نموده است.

 

زاکانی با تاکید بر اینکه به تجاوزات آل سعود معترض هستیم، گفت: به محاصره ننگین این کشور توسط آل سعود و حامیان او که نسبت به یک ملت جنایت روا می‌دارند اعتراض می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه امروز جمع شده‌ایم تا به مسئولین سازمان ملل تذکر دهیم، اظهار کرد: کسانی که سخن از حمایت از عرب سر می‌دادند و جبهه عربی تشکیل می‌دادند کجا هستند که امروز جبهه‌ای علیه یک ملت تشکیل شده است. امروز کسانی که از حداقل حمایت به حزب‌الله پرهیز می‌کردند و در جنگ 33 روزه چهره سازش‌طلبانه‌شان روشن شد یا سکوت کرده‌اند و یا هم‌پیمان آل‌سعود جنایتکار شده‌اند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ما از آل‌سعود انتظاری نداریم که از حمایت‌های آمریکایی برخوردار است.

 

زاکانی با اشاره به اینکه آل سعود موضوع اعدام عالم بزرگ شیخ النمر را مطرح کرده است، گفت: اعدام این عالم بزرگ پایه‌های سست این حکومت ظالم را سست‌تر خواهد کرد.

 

وی تاکید کرد: ما مخالفت خود را نسبت به رژیمی که جریان سازشکار در جهان اسلام است اعلام می‌کنیم که عامل نظام سلطه برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به نقاط مشترک آل‌سعود و صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: سرآمد این نقاط اشتراک حمایت‌های آمریکا است و ان‌شاءالله در ادامه فروپاشی این حکومت نزدیک خواهد بود.

 

زاکانی با بیان اینکه ما خواستار کمک‌رسانی به مردم یمن هستیم، گفت: آمده‌ایم تا صدای رسای مسئولین یمن را به گوش‌های سنگین مجامع بین‌الملل و بخصوص سازمان ملل برسانیم چون همه ما یمنی هستیم و در مسیر تحقق حق در جهان اسلام دست به دست هم داده‌ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: آمادگی خود را برای حضور در یمن و کمک به مظلومین یمن اعلام می‌کنیم و خواستار شکسته شدن محاصره یمن هستیم.

 

انتهای پیام