سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

برخی از کارشناسان مسائل سیاسی دلیل بازآفرینی و زنده کردن نام فتنه گران را در این برهه حساس برگزاری مذاکرات هسته‌ای، برای ایجاد فضای رسانه‌ای و به حاشیه راندن مذاکرات می‌دانند.

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، می‌گویند هدف از برگزاری مراسم، همدلی و هم‌زبانی است، بودجه‌اش را دولت می‌پردازد و بهایش را ملت؛ خروجی مراسم هر چیزی که باشد همدلی و هم‌زبانی نیست، مصداقش را می‌توان به خروج حجت‌الاسلام  غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از جلسه دانست.

این‌ها روایت دو مراسم افطاری است که رییس‌جمهور میزبان آن بوده و در هر دو جلسه روحانی بر وحدت تکیه کرده و گفته است: دولت در سال همدلی و هم‌زبانی از همه احزاب و جناح‌ها یاری می‌طلبد.

هرچند که برگزاری مراسمی با عنوآن‌همدلی و هم‌زبانی آن‌هم در سالی که قرار است در آن انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شود و علاوه بر این، تکلیف طولانی‌ترین مذاکرات سیاسی کشور با سران 6 کشور جهان مشخص شود، خوب و منطقی به نظر می‌رسد، اما اتفاقات رخ‌داده در این مراسم‌ها گویای واقعیت‌های دیگری است.

چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته دولت‌مردان به ترتیب در حالی میزبان جمعی از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا و جمعی از روحانیون و ائمه جمعه و جماعات بودند که در این دو مراسم که برای همگرایی بود، بیش از آن بوی همگرایی بدهد، بوی افتراق و فتنه می‌داد.

در مراسم اول که جمعی از سیاسیون هر دو جناح میهمان روحانی بودند، غلامحسین کرباسچی به‌عنوان یکی از سخنرانان جریان اصلاح‌طلب در سخنان خود به تطهیر فتنه گران پرداخت.

هرچند که این اقدام کرباسچی با واکنش حجت‌الاسلام مصباحی مقدم روبرو شد به‌طوری‌که وی ضمن ترک جلسه، اظهار داشت: بنده ضیافت افطاری رئیس‌جمهور را به دلیل حمایت‌هایی که از سران فتنه در این جلسه مطرح شد ترک کردم.

نکته بعدی این‌که باوجود واکنش شدید اصولگرایان به‌عنوان یک جریان سیاسی به این اظهارات، در کمال تعجب درست 24 ساعت بعد در همان مکان و این بار توسط آقای ادیب که مسئول تبلیغات یکی از سران فتنه در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 در قم بوده، بار دیگر به حمایت از فتنه گران پرداخته می‌شود.

حال این سؤال مطرح است که اگر بنای دولت بر همدلی و هم‌زبانی بوده چرا باوجود واکنش اصولگرایان به سخنران شب اول، بار دیگر تریبون در اختیار افراد وابسته به جریان فتنه قرار گرفت، آن‌هم با علم به این‌که مقام معظم رهبری بارها بر مرزبندی مسئولان با فتنه گران تأکید کرده‌اند.

این در حالی است که برخی از کارشناسان مسائل سیاسی دلیل بازآفرینی و زنده کردن نام فتنه گران را در این برهه حساس مذاکرات هسته‌ای برای ایجاد فضای رسانه‌ای و به حاشیه راندن مذاکرات می‌دانند.

 

موضوعی که البته در حذف یک‌باره و بدون اطلاع بنزین سهمیه‌ای هم در رسانه‌های مختلف بیان شد.

هرچند که این روزها با مشخص شدن چهره خیانت‌کار، حامیان فتنه 88 در اسناد وزارت امور خارجه عربستان چیزی بیشتر از رسوایی و خیانت برای فتنه گران باقی نمانده است به‌طوری‌که اکبر اعلمی از فعالان اصلاح‌طلب دراین‌باره می‌گوید: آقای عطاءالله مهاجرانی برای این افتضاح چه پاسخی دارند؟

منبع: دانا