سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

جامعه > شهری - آنا نوشت: محسن هاشمی، مدیرعامل سابق متروی تهران در پاسخ به اظهارات اخیر شهردار تهران درباره پروژه توسعه مترو تهران نامه ای را خطاب به وی منتشر کرد.

 

متن نامه محسن هاشمی به شرح زیر است:

«بسمه تعالی
جناب آقای دکتر قالیباف
شهردار محترم تهران
با سلام و تبریک سال نو

احتراما نظر به آنکه سخنانی منتسب به جنابعالی در رسانه ها منتشر شده است که تلقی افکارعمومی آن است که بخشی از سخنان مذکور متوجه اینجانب می‌باشد موارد ذیل جهت استحضار به عرض می‌رسد:

1- همانگونه که بارها در مصاحبه‌ها و سخنان خود تأکید کرده‌ام، اقدامات صورت گرفته در طول دوره مدیریت جناب‌عالی در شهرداری تهران در حوزه ساخت شبکه مترو، مستوجب تقدیر است و اظهاراتی از سوی اینجانب که سخنان شما پاسخ به آن تلقی می‌شود اساسا وجود نداشته است، البته به صورت کلی اینگونه تقابل‌ها و دوقطبی‌ها را نیز چه از جانب شما و چه از جانب هر فرد دیگری به زیان جامعه می‌دانم.

2- پروژه مترو تهران، یکی از دستاوردهای قابل افتخار جمهوری اسلامی است که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در اوج دفاع مقدس و سخت‌ترین شرایط کشور آن را فعال کردند و سپس در طول 30 سال گذشته و در دولت‌های مختلف پیشرفت داشته است. از سال 1380 نیز که شرکت مترو از دولت به شهرداری منتقل شد، مسئولیت این پروژه برعهده شهرداران این دوره بوده است.

بنابراین دولت‌های دفاع مقدس، سازندگی و اصلاحات در پیشبرد پروژه مترو تهران نقش برجسته‌ای داشتند و پس از آن شهرداران تهران طی 15 سال اخیر از جمله آقایان ملک‌مدنی، احمدی‌نژاد و جنابعالی در تکمیل و بهره‌برداری از مترو زحماتی را متقبل شده‌اید و به دلیل آنکه شما بیشترین زمان تصدی تاریخ شهرداری تهران را با 12 سال به‌عهده داشتید، طبعا پیشرفت بیشتری در دوره جنابعالی در پروژه مترو تهران حاصل شده است که قابل تقدیر می‌باشد اما این پیشرفت نباید به گونه‌ای تلقی شود که زحمات سایر شهرداران و دولت‌ها نادیده گرفته شود.

3- بنده در طول حضور 18 ساله در هیأت مدیره و مدیرعاملی مترو تهران، یک سوم این زمان را در دوره شهرداری جناب‌عالی سپری کرده‌ام و طی این مدت نیز همانند قبل از آن دستاوردهای چشمگیری در توسعه مترو ایجاد شد و مهمتر از همه زیرساخت‌های توسعه پایدار مترو به شکلی بنیان گذاشته شد که این روند با طراحی خطوط، خرید تجهیزات و راه‌اندازی دستگاه‌های حفار (TBM) و برطرف کردن موانع ریشه‌‌ای توسعه مترو موجب گردید تا این فرایند در پنج سال سپری شده پس از جدایی اینجانب نیز ادامه یابد.

4- لذا همانگونه که بارها در مصاحبه‌ها و جلسات و گفت‌وگوهای مختلف تأکیدکرده‌ام از تلاش‌های جناب‌عالی جهت توسعه مترو در دوره همکاری خود و پس از آن قدردانی می‌کنم و از دولت و مجلس نیز می‌خواهم بیشترین حمایت را از پروژه مترو چه در دوران مسئولیت جناب‌عالی و چه در صورت انتخاب شهردار جدیدی برای تهران به عمل آورند. چراکه مترو را ضروری‌ترین و بهترین پاسخ برای معضلات ریشه‌ای تهران به خصوص ترافیک و آلودگی هوا و برجسته‌ترین مصداق و نماد اقتصاد مقاومتی و بسترساز تولید و اشتغال ملی می‌دانم.

توفیقات جناب‌ عالی از درگاه الهی خواستارم»

به گزارش خبرآنلاین؛ محمدباقر قالیباف، شهردار تهران چند روز پیش در جریان افتتاح چند پروژه در دریاچه چیتگر و در حین ارائه گزارش عملکرد خود در شهرداری به محسن هاشمی تاخته بود.

سایت انتخاب این سخنرانی را چنین روایت کرده است: «برخی گاهی اوقات موضوعاتی را مطرح می کنند و حرف هایی می زنند که با طرح آنها تنها به فکر مطرح کردن خود هستند. می گویند طی ده سال اخیر شهر را نابود کردند، امروز شهرتهران را نگاه و با گذشته مقایسه کنید البته کسانی این سخنان را مطرح می کنند که خودشان بیشتر از ما در این شهر فرصت داشتند اما اقداماتی انجام نداده اند. همیشه در پست هایی به مراتب بالاتر از ما قرار داشته اند اما هیچگاه اقدامات و عملکرد خود را مطرح نمی کنند. درگفتن برخی از حرف ها واقعا بی انصافی وجود دارد.

البته دولت ها نیز با این عزیزان که هم اکنون این سخنان را مطرح می کنند همیشه همراه بودند و حتی نسبت سببی و نسبی میان مسوولان دولت و مترو درگذشته وجود داشت. با همه این اوصاف تا سال 84 با احتساب خط 5 تنها 70 کیلومتر مترو در شهر تهران ساخته شده بود . من یک روز گفتم شمایی که 13 سال مسئولیت مترو را بر عهده داشتید و ادعا می کنید که این کاره هم بودید و حتی 5 سال در دوره مدیریت ما و زیر نظر ما مسئولیت مترو را بر عهده داشتید، حداقل این 5 سال که زیر نظر ما بودید با آن 8 سال مقایسه کنید و ببینید در آن 8 سال چه کارهایی صورت گرفت و در مقابل، این 5 سال پیشرفت چگونه بود؟

هرکس وارد پایتخت می شود تفاوت را نسبت به قبل متوجه می شود. ما بدون ایراد نیستیم اما قطعا اشکالات ما از آن عزیزان کمتر است و خروجی ما بیشتر بوده و از خداوند متعال می خواهیم به ما کمک کند.»

خبر آنلاین