سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

آیت الله رئیس گفت: فقر و بیکاری زیبنده نظام نیست و برنامه ما نجات اقتصاد و مدیریت کشور است.دولت ما دولت انقلابی خواهد بود.نوشته‌ام حق‌التولیه من در راه زائران امام رضا (ع) و فقرا هزینه شود.با یتیمی بزرگ شده‌ام و درد فقر را لمس کرده ام.

 

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (سه‌شنبه 29 فروردین) در جمع دانشجویان و جوانان در مسجد حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) حضور یافت.

پیش از سخنرانی رئیسی برخی نمایندگان جوانان و دانشجویان و طلاب به بیان دیدگاه‌ها و سوالات خود از وی پرداختند.

آیت الله رئیسی در پاسخ به سوالاتی پیرامون بحث فساد اظهار داشت: فساد در تعریف قرآنی اینگونه معنی شده است که خروج شیء از اعتدال را فساد می‌گویند. نظام اداری و نظام اقتصادی ما اگر فساد‌آور بود، باید حتما بسترهای فسادزا را از بین برد. علت فساد سازوکار فاسد است که موجب پرونده‌های فساد می‌شود.

وی با بیان اینکه من در زمانی که بازرسی کل کشور را برعهده داشتم بعد از پیام 8 ماده‌ای رهبر انقلاب اقدام به برپایی 3 نمایشگاه با موضوع فساد کردم، گفت: در اولین نمایشگاه مدیران عالی و ارشد را دعوت کردم تا آسیب‌های ادارات در ایجاد فساد را ببینند و بیش از 5 هزار نفر از مدیران از این نمایشگاه بازدید کردند. ما همه آسیب‌ها را در وزارتخانه‌های مختلف نشان دادیم.

وی با بیان اینکه من در طول مدتی که در قوه قضائیه بودم چهره ضد فساد شناخته می‌شدم، گفت: تا آنجا که در دست من بود با قاضی، کارمند و  اداری فاسد در هر جایگاهی برخورد می‌کردم. خط قرمز من بی‌استناد حرف زدن بود و گزارش کارهایم همه موجود است.

آیت الله رئیسی با اشاره به دو موضوع آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی در مسئله فساد گفت: اشکال ما در آسیب‌زدایی است و اراده بر اینکه آسیب‌زدایی کنیم. من معتقدم در نظام اسلامی مطلقا نگذارند فساد در هیچ کجا لانه کند. اگر بسترهای بروز فساد اصلاح شود هر روز شاهد پرونده نیستیم. باید نظام بانکی متحول شود و امکان این تحول را داریم.

داوطلب  انتخابات ریاست جمهوری  با بیان اینکه بحث من تشکیل دولتی در تراز انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: انسان نباید به هیچ جریان سیاسی وامدار باشد. من در طول این 38 سال در بخشهای مختلف سعی کردم وظیفه‌ام را انجام دهم.

وی در پاسخ به سوالی درباره هزینه‌های انتخاباتی‌اش اظهار داشت: تا ستاد ما شکل بگیرد زمان می‌برد. ولی حتما بدانید که دولت ما دولت  انقلابی خواهد بود. ما وظیفه داریم خودمان را به مردم بشناسانیم تابتوانند انتخاب کنند. مطلقا اسراف را قبول نداریم و حتی افراد از پول خودشان هم نباید اسراف کنند.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: من یک سال است که در آستان قدس رضوی هستم و تا امروز یک ریال از حق‌التولیه استفاده نکردم و نوشته‌ام حق‌التولیه من در راه زائران امام رضا(ع) و فقرا و مستضعفین هزینه شود.

وی  با بیان اینکه فقر و بیکاری زیبنده نظام نیست، اظهار داشت: ما می‌خواهیم بعد از 38 سال با این همه ذخایر ملی و اشخاصی که حاضرند در عرصه‌ها خطر کنند و با توجهات پروردگار و حضرت رضا(ع) فقر را از چهره زیبای کشور بزداییم.

وی خاطرنشان کرد: اصولگرا و اصلاح‌طلب اگر در خط امام امامند و دلشان برای نظام می‌سوزد، من می‌توانم کاندیدایشان باشم. مردم از این دسته‌بندی‌ها خسته شده‌ا ند و باید کار و کرامت در کشور آغاز شود.

آیت الله رئیسی در پاسخ به سوالی در باره احتمال کناره‌ گیری‌اش از رقابت‌‌های انتخاباتی گفت: من بودن در کنار آستان امام رضا(ع) را بزرگترین عنایت می‌دانستم و چه عنایتی بالاتر از اینکه انسان خادم‌ امام‌رضا باشد. در این ارتباط آنچه وجود دارد این است که من نیامده‌ام که بروم آمده‌ام که بمانم و موفق شوم ما وظیفه‌مان عرضه کردن درست خودمان است. 

وی افزود: من به عنوان کسی که در لایه‌های مختلف اداری کشور کار کرده‌ام مدعی‌ام برنامه‌ها قابل پالایش و اجرایی شدن است من برای تمام موارد و بخشهای مختلف برنامه دارم.

آیت الله رئیسی درباره سوال دانشجویی درباره کاخ‌نشینی مسئولین گفت: من با یتیمی بزرگ شده‌ام و درد فقر را لمس کرده‌ام از وقتی به مشهد رفتم به روستاهای مختلف سرزدم. من در بخشهای مختلف عضو هیئت امناء بوده و اموال بسیاری زیر دستم بود. اما با کمک الهی خودم و اهل خانواده‌ام زندگی معمولی داریم و دعا کنید این روحیه در ما بماند.

وی  با اشاره به اینکه من زمانی که جوان 19 ساله بودم مسئولیت و مدیریت برعهده گرفتم و جا نمی‌خورم، گفت: ما همه را به انصاف دعوت می‌کنیم 38 سال از انقلاب می‌گذرد و مردم خیلی خواسته‌ها دارند و می‌خواهیم مردم را از این وضعیت نجات دهیم. برنامه ما نجات اقتصاد و مدیریت کشور است، این کار امکان دارد و اعلام می‌کنیم ما می‌توانیم.