سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

یک روز پس از سوءقصد به جان آیت ا... خامنه‌ای در ششم تیر ماه 1360، در ساعت 20 و‌30 دقیقه شامگاه روز یکشنبه هفتم تیر ماه 1360، جلسه‌ای در سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی واقع در سرچشمه تهران برگزار شد.

     نوای ملکوتی قرآن کریم در فضای سالن طنین انداخته بود و صالحان را بشارت تحقق وعده‌ی الهی می‌داد. پس از پایان قرائت قرآن کریم و اعلام برنامه، آیت الله بهشتی آغاز سخن نمود. بحث درباره‌ی تورم بود، اما عده‌ای از اعضا خواسته بودند که راجع به انتخابات ریاست‌جمهوری نیز صحبت شود. دکتر بهشتی سخنانش را با این جملات آغاز کرد:

     «ما بار دیگر نباید اجازه دهیم، استعمارگران برای ما مهره‌سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به‌بازی بگیرند. تلاش‌کنیم کسانی را که متعهد به مکتب هستند و سرنوشت مردم را به‌بازی نمی‌گیرند، انتخاب شوند.»

«ما بار دیگر نباید اجازه دهیم، استعمارگران برای ما مهره‌سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به‌بازی بگیرند. تلاش‌کنیم کسانی را که متعهد به مکتب هستند و سرنوشت مردم را به‌بازی نمی‌گیرند، انتخاب شوند.»

     این کلمات که از لبان حق‌گوی ایشان بیرون تراوید. ناگهان برقی جهید و نوری خیره‌کننده و صدایی مهیب برخاست و در کمتر از یک ثانیه، از سالن جلسات حزب جمهوری اسلامی جز تلی از خاک چیزی نماند.

     وضعیت کشور پس از این حادثه خیلی سخت بود. مجلس در مرز سقوط از نظر عدد قانونی قرار گرفت. رئیس شورای عالی قضایی، دکتر بهشتی به شهادت رسیده بود و شورای ریاست جمهوری که پس از عزل بنی‌صدر تشکیل شد نیز مهم‌ترین عضوش را از دست داد. چهار عضو فعال کابینه و چند تن معاون وزیر هم در میان آنان بودند. حزب جمهوری که محور تنظیم امور کشور بود، هفت عضو شورای مرکزی و دبیرکلش را در یک لحظه از دست داده بود. شورای عالی دفاع، با عزل رئیس جمهور، شهادت دکتر چمران، دکتر بهشتی و نیز با وضعیت جسمانی آیت ا... خامنه‌ای حال و روز خوبی نداشت.

     انفجار دفتر مرکزی جمهوری اسلامی در تهران و شهادت 72 تن از برجستگان و نیروهای لایق و کارآمد انقلاب، عکس‌العمل استکبار جهانی و عوامل داخل آنها در قبال برکناری بنی‌صدر و حذف ضد انقلاب از صحنه سیاسی کشور توسط مسئولین نظام اسلامی بود. عامل بمب‌گذاری، منافق نفوذی به نام محمّدرضا کلاهی بود که خود جزء نیروهای خدماتی حزب به‌حساب می‌آمد و پس از انفجار موفق به فرار گردید و راهی فرانسه شد. عوامل این حادثه بزرگ معتقد بودند که در اثر کشتار مسئولان عالی رتبه، اوضاع کشور به هم می‌ریزد و انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت.

     اما با امداد الهی و با حضور معدود مردان سیاسی در کنار رهبر انقلاب، اوضاع سیاسی کشور دوباره کمی سامان گرفت و این روز به خاطر شهید بهشتی، مرد شماره اول پس از رهبر انقلاب که رئیس قوه قضائیه بود، روز قضائیه نام‌گذاری شد.

اسامی شهدای انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی