دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

اسامه بن لادن در عملیات تیم ویژه کماندوهای ارتش آمریکا و بوسیله یک فروند بالگرد نظامی در شهر "ابیت آباد " در ایالت خیبرپختونخواه پاکستان کشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، عملیات کشتن بن لادن با یک فروند بالگرد آمریکایی و تیم ویژه کماندوهای ارتش این کشور انجام شده است.

این گزارش می‌افزاید که محل عملیات نیز شهری است به نام "ابیت‌آباد " که به دلیل حضور نیروهای ارتشی و وجود پادگان‌های متعدد در این شهر، به شهر ارتش نیز شهرت یافته است.

عملیات، توسط یک فروند هلی‌کوپتر آپاچی و ساعت 1:30 نیمه شب به وقت محلی آغاز شده است. از نیمه شب گذشته همه ارتباطات تلفن و موبایل در منطقه وسیعی از پاکستان قطع شده و اینترنت و سیستم ایمیل نیز تا صبح امروز پس از چندین ساعت وقفه، فعال شده است.

یک شاهد عینی همچنین از درگیری و شنیده شدن صدای تیراندازی از محل وقوع حادثه خبرداده و افزوده است که میان اعضای تیم ویژه آمریکا با افراد مسلح ناشناس درگیری رخ داده که بر اثر آن یک فروند هلی‌کوپتر نیروهای آمریکایی سقوط کرده است.

شهر ابیت‌آباد در ایالت خیبر پختونخواه واقع در شمال غرب پاکستان است.

در همین حال،‌ "کامران خان " تحلیلگر و مدیر برنامه "امروز با کامران خان " تلویزیون مشهور جیو از انتقال جسد رهبر شبکه القاعده به افغانستان خبر داد.

انتهای پیام/ق

اخبارمرتبط :

 

©2011 Fars