سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

وزارت خارجه پاکستان پس از کشته شدن بن‌لادن با انتشار بیانیه‌ای آورده است: بن لادن کشته شده و این عملیات توسط نیروهای آمریکایی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سفارت پاکستان در تهران طی بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه این کشور و پس از کشته شدن بن‌لادن منتشر شد و نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت، آورده است: بن لادن کشته شده و این عملیات توسط نیروهای آمریکایی صورت گرفته که در راستای سیاست‌های این کشور می‌باشد، که قصد داشت بن لادن را از بین ببرد آن هم در هر زمانی که یافت شد.
در ادامه این بیانیه آمده است: اوایل امروز اوباما در تماسی تلفنی با زرداری رئیس جمهور پاکستان درباره این عملیات موفقیت که منجر به کشته شدن بن لادن شد، اطلاع داد.
مرگ بن لادن نشان دهنده تلاش جامعه بین‌المللی که شامل پاکستان هم می‌شود برای مبارزه و از بین بردن تروریسم است.

در این بیانیه با ذکر این که القاعده به پاکستان اعلام جنگ کرده بود، یادآور شده است: حملات تروریستی متعدد القاعده منجر به کشته شدن هزاران زن، مرد و بچه پاکستانی شده بود و تقریباً 30 هزار شهروند پاکستانی در این حملات طی چند سال کشته شدند. بیش از 5 هزار نیروی نظامی و امنیتی پاکستان در مبارزه این دولت با القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی نیز "شهید " شدند.

این بیانیه پاکستان را دارای نقش مؤثری در مبارزه با تروریسم دانسته و آورده است: ما اشتراک گذاری (همکاری) اطلاعاتی بسیار مؤثری را با سازمان‌های اطلاعاتی دیگر داشتیم. ما به حمایت از اقدامات بین‌المللی علیه تروریسم ادامه می‌دهیم.
این سیاست پاکستان است که اجازه ندهد کشورش مورد استفاده تروریستی علیه هیچ کشوری قرار بگیرد. رهبری سیاسی پاکستان، مجلس، سازمان‌های دولتی و همه این کشور برای مقابله با مبارزه با تروریسم با یکدیگر متحدند.

انتهای پیام/خ