سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

کاترین آشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا درباره صدور حکم اعدام برای چهار معترض بحرینی ابراز نگرانی کرد این در حالی است که طبق اعلام وزیر دادگستری بحرین ،در جریان ناآرامی های اخیر تنها ?? پزشک و پرستار متهم به اقدام علیه امنیت ملی شده اند و در انتظار محاکمه بسر می‌برند.

وی تصریح کرد: بر اساس کنوانسیون‌های بین‎المللی حقوق بشر که بحرین آن‌ها را امضا کرده است، هر فردی حق دارد از محاکمه عادلانه از جمله حق درخواست تجدید نظر برخوردار باشد.

یک دادگاه نظامی در بحرین هشتم اردیبهشت چهار مخالف دولت را با ادعای دست‌ داشتن در قتل دو مامور پلیس این کشور به اعدام محکوم کرد. 23 دکتر و ?? پرستار نیز متهم به اقدام علیه دولت بحرین هستند. ده ها پزشک، پرستار و برخی دیگر از خدمه بیمارستانی نیز ناپدید شده‌اند. این پزشکان و پرستاران بدلیل معالجه معترضان که در جریان درگیری ‌های اخیر با نیروهای امنیتی زخمی شدند، مجازات خواهند شد.هم‌زمان با پافشاری مردم این کشور بر سرنگونی خاندان آل‌خلیفه که بیش از 40 سال است قدرت را در بحرین در اختیار دارند، موج سرکوب‌های خشونت‌‌بار علیه معترضان مخالف دولت آغاز شد.

آخرین گزارش‌‌ها حاکی از آن است که نظامیان بحرین و عربستان سعودی، همچنین در سرکوب معترضان ضددولتی، بیش از 30 مسجد و مکان مذهبی را در این کشور ویران کرده¬اند. گفتنی است،‌مردم بحرین از اواسط ماه فوریه اعتراضات مسالمت‌آمیز گسترده‌ای را علیه خاندان آل‌خلیفه در این کشور آغاز کرده‌اند. از ابتدای خیزش مردمی در بحرین تاکنون دستکم ?? نفر کشته شده اند. بیش از ??? نفر نیز در انتظار محاکمه هستند.

 

منبع:http://world.yjc.ir/NewsDesc.aspx?newsid=454516