سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

 یک فرد تروریست بازداشت‎شده در سوریه اعتراف کرد که با همکاری برخی افراد به سلاح گرم مسلح شده و با هدف تحریک مردم به تظاهرات به‏سوی نیروهای امنیتی شلیک کرده است.

تلویزیون سوریه اعترافات «یاسر عبدو النابلسی» یکی از عناصر گروهک تروریستی مسلح در این کشور را پخش کرد که در روزهای گذشته با سلاح گرم به نیروهای امنیتی سوریه حمله کرد.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد: النابلسی فردی است که با حمله به عناصر امنیتی سوریه تعدادی را در شهر درعا کشته و جسد آنان را مثله کرده است.
سانا افزود: نابلسی متولد سال 1983 و دارنده مدرک ششم ابتدایی و از ساکنان منطقه نوی در درعاست که تاکنون چند بار سابقه حبس داشته است که مدت‌های آن دو سال و نیم به جرم جعل پول، 50 روز به جرم ایجاد آزاد و اذیت و سه سال به جرم در اختیار داشتن طلای تقلبی است.
وی در این اعترافات اعلام می‌کند که سه روز پس از آزاد شدن از زندان با رأفت محمود النابلسی پسرعموی خود دیدار می‌کند و پس از چند روز وی را به شیخ خمیس و محمد شکری شرف ملقب به «سبیر» از سرکرده‌های یک گروه تروریستی معرفی می‌کند سپس با پرداخت 50 هزار لیره سوریه از وی و چندتن دیگر می‌خواهند که برای مدتی مراقب شعبه نهاد اطلاعاتی سوریه در شهر نوی باشند.
النابلسی تصریح کرد که در شب تعیین‎شده، به کنترل آمد و شد مرکز اطلاعاتی در شهر نوی پرداختند سپس با ارائه گزارشی به شیخ خمیس دستور گرفتند که در شب دیگر با ارسال پیغامی به این شعبه اطلاعاتی، از عناصر حاضر در آن بخواهند که مکان را تخلیه کنند وگرنه به آن حمله خواهند کرد.
وی در ادامه توضیح می‌دهد که یک شب پس از اعلام هشدار به ماموران امنیتی در شهر خود، با 40 خودرو و نیروهای زیاد به این مکان حمله‌ کردند و با تخلیه آن از عناصر امنیتی به آتش زدن مکان با بنزین اقدام کردند.
به گفته وی سپس این نیروها به نیروهای امنیتی که در نزدیکی این مکان مستقر شده بودند حمله کردند ولی به دلیل عدم توانایی به مقابله و مقاومت مقابل نیروهای امنیتی عقب‌نشینی کردند و دو نفر از نیروهای خود را از دست دادند و جسد آنان را روی زمین رها کردند.
وی در ادامه به پیوستن خود به اعتراضات محدود مردم اشاره کرد و افزود که در یکی از تظاهرات‌ها از طریق گروهی که بدان پیوسته بود، سلاح دریافت کرد ولی پس از شلیک به یک نیروی امنیتی و کشتن وی، دریافت که او نیروی امنیتی نبوده است و پس از این بوده است که نیروهای امنیتی به مقابله با آنان پرداخته‌اند که در نهایت چند نفر از تظاهرات‌کنندگان و چند نفر از نیروهای امنیتی کشته می‌شود.
بنا بر اعتراف این عنصر تروریستی، گروه مسلح پس از این به منطقه المطارق می‌روند و در صدد تخریب دیوار و آتش زدن ساختمان محل خدمت عناصر امنیتی با ریختن بنزین برمی‌آیند که در این میان دو نیروی امنیتی با گلوله و یکی با سلاح سرد کشته می‌شوند در حالی که دو نفر دیگر بر اثر دود ناشی از آتش در ساختمان خفه می‌شوند.
وی با تشریح دیگر اقدامات خود و گروه مسلحی که با آن فعالیت می‌کرد، تصریح کرد که: «به من وعده داده شد که در صورت جمع کردن جمعیتی برای تظاهرات پنج هزار لیره دریافت خواهم کرد ولی پس از گرد آوردن حدود 10 نفر پولی به من پرداخت نشد».

منبع:http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9002141431