سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

سازمان عفو بین الملل عصر چهارشنبه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: دولت بحرین باید به سیاست سرکوب و نقض شدید حقوق بشر در آن کشور پایان دهد. این سازمان مستقر در لندن، با انتقاد از تمدید حالت فوق العاده در بحرین گفت: مقامات بحرینی باید بازداشت خودسرانه مخالفان را متوقف کنند و معترضانی را که به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز و درخواست اصلاحات دستگیر شده اند، فورا آزاد کنند.

"فیلیپ لوتر" معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین الملل گفت: حتی از زمانی که اعتراضات خیابانی در اواسط ماه مارس(اواخر اسفند) در کمال خشونت سرکوب شدند، تعقیب و دستگیری مخالفان کاهش نیافته است.
وی افزود: تمدید وضعیت فوق العاده در بحرین توسط پارلمان آن کشور تنها باعث وخیم تر شدن وضعیت حقوق بشر در بحرین خواهد شد.
وضعیت فوق العاده که برای مدت سه ماه دیگر تمدید شده به رژیم اجازه می دهد که مخالفان و فعالان سیاسی را بدون حکم قضایی بازداشت کند و آنها را در دادگاه های نظامی محاکمه نماید.
سازمان عفو بین الملل در ادامه بیانیه خود با انتقاد از بازداشت و محاکمه پزشکان و کادر درمانی بیمارستان ها در دادگاه های نظامی گفت: حدود 47 نفر از پزشکان و پرستارانی که مجروحان اعتراضات را مداوا کرده اند، هفته ها است در بازداشت به سر می برند و قرار است در دادگاه های نظامی محاکمه شوند.
این سازمان افزود: اکثر کسانی که از ماه مارس گذشته تاکنون بازداشت شده اند از شیعیان بحرینی هستند که حتی اطلاعی از محل نگه داری آنها در دست نیست.
"برخی از بازداشت شدگان مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته و حداقل چهار نفر نیز در شرایط مشکوک در بازداشت کشته شده اند."
در این بیانیه همچنین از تخریب مساجد شیعیان بحرین و اخراج کارمندانی که در اعتراضات شرکت داشته اند، انتقاد شده اشت.

منبع:http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30371797