سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

به نقل از پرس تی وی، کریس بامبری گفت: "وضع بحرین بسیار بحرانی است، نیروهای اشغالگر عربستان سعودی حدود بیست مسجد را در بحرین ویران کرده اند. خانه های مخالفان بحرینی نیز ویران شده است. کارمندان مخالف در بحرین از کارشان اخراج شده اند.

کریس بامبری با بیان اینکه تعداد فزاینده موارد دستگیری در بحرین سبب افزایش شدید نگرانی گروههای طرفدار حقوق بشر در جامعه جهانی شده است تاکید کرد شکنجه مخالفان در بحرین به پدیده ای رایج تبدیل شده است. وی افزود نه تنها مخالفان بلکه پزشکان و پرستاران بحرینی که به مداوای زخمی های معترض می پردازند نیز دستگیر و ناپدید می شوند.

این نویسنده انگلیسی افزود رسانه های غربی به پوشش خبری اقدامات نیروهای اشغالگر عربستان سعودی در بحرین نمی پردازند و غرب درباره لیبی وارد عمل شد اما با وجود نقض گسترده حقوق بشر در بحرین و یمن، غرب در این خصوص کاری انجام نمی دهد."

کریس بامبری در ادامه افزود:" بحرین و فرصتهای مالی و اقتصادی ان برای انگلیس و امریکا بسیار حائز اهمیت است و همین مساله بر نوع موضع گیری های لندن و واشنگتن درباره تحولات بحرین و نقض گسترده حقوق بشر در این کشور تاثیر بسزایی گذاشته است. این درحالی است که نیروهای بحرین از هیچ اقدامی برای سرکوب مخالفان فروگذار نمی کنند و حتی کودکان نیز قربانی این حملات هستند.

بامبری تاکید کرد اکثریت جمعیت بحرین شیعه هستند و انها حق دارند خودشان سرنوشت کشورشان را تعیین کنند و به اداره امور کشورشان بپردازند. اما خاندان ال خلیفه بر بحرین حاکم است. انگلیسی ها ، خاندان ال خلیفه را به قدرت رسانده اند و امریکایی ها عامل ادامه حیات و قدرت ان هستند به همین علت هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه امریکا و ویلیام هیگ، وزیر امورخارجه انگلیس به کشتار مردم بحرین بدست نیروهای بحرینی هیچ گونه واکنشی نشان نمی دهند. کریس بامبری خاطر نشان کرد نوع واکنش غرب به تحولات بحرین در مقایسه با تحولات لیبی و به اصطلاح مداخله بشردوستانه ان در لیبی بسیار قابل تامل است. همین مقایسه نشان دهنده تضاد اشکار در موضع گیری های غرب است."

کریس بامبری در ادامه گفت: "خاندان پادشاهی بحرین هرکاری که می خواهد انجام می دهد بدون انکه غرب با ان برخوردی داشته باشد. اعضای خاندان سلطنتی بحرین با مقامات انگلیس دوست هستند.

به هرحال، نقض حقوق بشر در بحرین ادامه دارد و همین مساله به روشنی گویای ریاکاری مقامات غربی درباره نقض حقوق بشر در بحرین است. درواقع، غرب در جنایتهای حکومت بحرین شریک است. حکومت بحرین به شدت نگران اینده خودش است. این حکومت دیده است که در مصر و تونس چه وضعی پیش امده است. حکومت بحرین به شدت نگران ان است که سرنوشتی همانند حکومتهای قبلی مصر و تونس در انتظارش باشد و به همین علت از هیچ گونه اقدامی برای ماندن در مسند قدرت کوتاهی نمی کند."

منبع: http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=283365