سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

 آخرین اخبار از سوریه حاکی از آن است که نیروهای ارتش همزمان با آرام شدن اوضاع در درعا از این شهر خارج شدند.

به نقل خبرگزاری سانا، نیروهای ارتش سوریه پس از اجرای عملیات علیه عناصر وابسته به گروه های سلفی از شهر درعا در جنوب این کشور خارج شدند.
استان درعا که درپی فتنه انگیزی مشترک به وسیله برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و با کمک غرب ناامن شده بود؛ نیروهای نظامی سوریه توانستند تعدادی از افرادی که در روزهای اخیر در درعا نامنی ایجاد کرده بودند را دستگیر کنند.
واحدهای ارتش در چند روز ماموریت در این شهر شمار زیادی از عناصر تروریستی را بازداشت کرده‌اند که این کار تاثیر بسیار مثبتی بر مردم منطقه و ایجاد احساس آرامش و امنیت آنان داشته است.
خبرگزاری سوریه تصریح کرد که اندک اندک وضعیت این شهر که در روزهای پیش ناآرام شده بود، به حال طبیعی خود بازمی‌گردد.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز گذشته بر مزار نظامیان کشته شده در درگیری های اخیر حاضر شد و در حاشیه این مراسم هزاران نفر با سر دادن شعارهایی حمایت خود را از حکومت وی اعلام کردند. از سوی دیگر معارضان در سوریه اعلام کردند که قرار است امروز تظاهراتی برپا کنند و امروز را "جمعه چالش " نامیده‌اند.
همچنین غرب فشارهای خود را علیه سوریه تشدید کرده است. در همین ارتباط "فرانکو فراتینی " وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد که اتحادیه اروپا مذاکرات خود برای همکاری‌های اقتصادی با سوریه را متوقف می‌کند.
این در شرایطی است که در روزهای اخیر بازجویی افراد دستگیر شده در درگیری‌های اخیر در سوریه توسط رسانه‌ها منتشر شده و آنها تاکید کرده اند که با عناصر خارجی از جمله عربستان و رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده‌اند و از طریق واسطه هایی در لبنان با دخالت جریان 14 مارس سلاح و پول دریافت می‌کرده‌اند.
منبع: خبرگزاری فارس