سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: تا وقتی که در جمهوری اسلامی ایران ولی فقیه هست، هیچ حرکتی برای مقابله با این نظام مؤثر نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت دفاع، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در همایش سالانه کارکنان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: "کسی که نقشه راه دستش نباشد به بیراهه می‌رود "، گفت: در جریان فتنه سال 88 پروژه‌‌ای به صحنه آمده بود که به آن مهندسی معکوس می‌گفتند و این مهندسی معکوس طرح پروژه‌ای بود که آقای فوکویاما استراتژیست آمریکایی ژاپنی‌تبار و صاحب دکترین تاریخ طراحی کرده بود.

وی‌ با بیان اینکه بر‌اساس این پروژه شیعه پرنده‌ای بسیار بلندپرواز است که صاحب دو بال است که بال سبز از اعتقادش به امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف و بال قرمز نیز از عاشورا ریشه گرفته است، تصریح کرد: به گفته این استراتژیست، این دو بال، این پرنده را چنان به اوج می‌برند که هیچ‏یک از سلاح‌های ما به آن نمی‌رسد و بیرون از تمام تسلیحات ماست.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه بر اساس این پروژه محل اتصال این دو بال ولی فقیه است، گفت: براساس عقیده فوکویاما بال سبز یعنی اعتقاد به امام زمان که سبب می‌شود آینده را برای خود دانسته و بال قرمز نیز موجب می‌شود که مرگ را پایان زندگی ندانند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این استراتژیست آمریکایی بر این باور است که محل اتصال این دو بال، این تئوری را کاربردی می‌کند به این معنا که درست است که شما باور دارید، عدالت‌خواه، عدالت‌جو و عدالت پرور هستید اما این باور شماست و می‌توانید این باور را داشته باشید و کاری از شما برنیاید.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمود: حفظ نظام از اوجب واجبات است، ادامه داد: فوکویاما می‌گوید اگر این سیلابس یعنی محل اتصال قطع شود این دو بال دیگر اثری ندارد و این دو بال تبدیل به دو دیدگاه تاریخی می‌شود.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: بر‌اساس عقیده او تا در جمهوری اسلامی ایران ولی فقیه خط نخورد‌ ‌و حذف نگردد هیچ حرکتی برای مقابله با این نظام موثر نیست.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه ما نمی‌خواهیم به حرف او تکیه کنیم، اما واقعیت همان است که او تنها گوشه‌ای از آن را کشف کرده‌، گفت: در حال حاضر خطر و نوع دیگر جدایی دین از سیاست آن است که برخی در برخوردهای سیاسی دینی عمل نمی‌کنند و اکنون که کانون قدرت شما ولی فقیه است، طبیعی است که دشمن این نقطه را مورد تهاجم قرار می‌دهد.

وی افزود: تا در جمهوری اسلامی ایران ولی فقیه هست هیچ حرکتی برای مقابله با این نظام موثر نیست.

شریعتمداری ادامه داد: دشمن دست از سر ما برنمی‌دارد و درگیری ما با دشمنان‌مان ریشه در ماهیت طرفین دارد یعنی ما بر اسلام و دشمن بر خوی استکباری تاکید دارد و این دو با هم درگیر هستند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان همچنین اظهار داشت: درگیری میان ما و دشمنانمان پایان‌پذیر نیست زیرا ماهیت‌ها با هم درگیر است پس باید به نکات حساس توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن از حمله نظامی ناامید است، گفت: امروزه کینه و عداوت دشمن بسیار بیشتر است زیرا انقلاب‌های اسلامی را در خاورمیانه می‌بیند بنابراین سعی می‌کند از کانال‌های دیگر وارد شود.

شریعتمداری اضافه کرد: دشمن می‌خواهد باور شما را مورد حمله قرار دهد و بنابراین باورهای دینی شما یا باید این باور را از صحنه بیرون کند یا آن را تحریف کند.

وی ادامه داد: اگر به برخی معیارها توجه داشته باشیم می‌توانیم فتنه را هنگام شکل‌گیری بشناسیم بنابراین هرگاه مشاهده کردید که کسانی معیارهای اسلامی را از میدان‌های قابل ارزیابی به میدان‌های غیرقابل ارزیابی می‌کشانند شک کنید و اگر ادامه پیدا کرد یقین کنید فتنه‌ای در کار است.

شریعتمداری تصریح کرد: هرگاه معیارهای شناخته شده شما را به معیار دیگری که آن هم معیار قابل قبولی است وصل کردند اما در آن نقطه شما توان دسترسی نداشتید باز هم شک کنید.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در ادامه سخنانش اظهار داشت: در یکی از کتاب های افرادی که چند وقت پیش دستگیر شده است نوشته بود "انتفاع از حضرت بقیة الله الاعظم عجّل الله تعالی فرجه الشریف در زمان غیبت دو گونه است یکی انتفاع عام و دیگری انتفاع خاص و یک نوع از آن گرفتن معلومات مانند احادیث و اخبار است و نوع دیگر گرفتن معرفت است و آنانی که معلومات می‎گیرند معرفت چندانی ندارند و از آنانکه معرفت می گیرند مانند زراره، عبدالعظیم حسنی و شیخ مفید نباید انتظار معلومات داشت ".

وی افزود: این جملات بر این مبناست که اگر شما می خواهید از حضرت صاحب ‌الزمان بهره واقعی ببرید دور فقاهت را خط بکشید و اگر این معیارها در اختیار باشد بسیار راحت می‌توان فتنه را شناخت.

شریعتمداری ادامه داد: هر گاه دیدید معیارهای قابل دسترسی شما را به معیاری که آن هم ارزشمند است اما برای شما قابل دسترسی نیست متصل کردند، تردید نکنید.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به جنگ تابوها گفت: هرگاه شما دیدید جریاناتی تابلوهایی برافراشته‌اند و با یکدیگر درگیرند باید ببینید آیا در ماهیت با هم درگیر هستند یا فقط تابلوهایشان با هم اختلاف دارند به عنوان نمونه کسی که به صراحت تقلید کردن را کار میمون می‌داند و با فلان شخص رابطه دارد نباید تردید کرد که هر دو از یک دسته هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: هروقت دیدید جریانات و گروه‌هایی با دیدگاه‌های متفاوت با یکدیگر ائتلاف کردند؛ نسبت به تابلوهای ائتلاف ساده اندیشی نکنید.

شریعتمداری در پاسخ به سؤالی‌ در خصوص تحولات اخیر منطقه گفت: ماجرای اخیر بار دیگر بصیرت حزب الله را نشان داد و برخی هنگامی که جذب یک گروه و جریان می‌شوند نگاهشان به تابلوهای گروه و جریان است و حزب‌اللهی‌ها در این جریان نشان دادند که نگاهشان تنها به جلودار است. بسیار ارزشمند است که حزب‌الله از یک فتنه پیچیده بیرون آمده است و پس از لغزشی که می‌بیند، بلافاصله ایست می‌کند.
انتهای پیام/*