سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

همزمان با گرم شدن هوا و شروع فصل تابستان مسئله حجاب در نهادهای دولتی پررنگ شده و منجر به آن می شود که دستگاه های متعهد به حل این مسئله پس از ماه ها فراموشی تعهد خود، یکباره به تکاپو و تلاطم افتاده تا به طور ضربتی طرح عفاف و حجاب را اجرا کنند.

گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»؛ چی کسی باید بگوید که چرا پس از گذشت بیش از سه سال از تصویب طرح حجاب و عفاف، تعیین ‌شرح وظایف سازمان ها و نهادهای مسئول، طراحی پوشش همسان در نهادهای دولتی، استقرار گشت ارشاد، تذکر لسانی، برخورد فیزیکی و هزاران اقدام دیگر، همچنان معضل بی حجابی و بدحجابی پابرجاست و حتی در بسیاری از موارد این مسئله نهادهای دولتی که خود را به حل این مسئله متعهد می دانستند، نمود پیدا می کند.
 
بی حجابی و بدحجابی چند سالی به دغدغه ذهنی بسیاری از مردم، مسئولان و دستگاه های نظارتی و اجرایی تبدیل شده است؛ به طوری که هر شخص حقیقی و حقوقی بسته به میزان دغدغه مندی نسبت به حل این مسئله اظهارنظر کرده و به بیان راهکارهای پرداخته است.
 
مجلس شورای اسلامی پس از طرح مسئله حجاب و عفاف با بررسی های مکرر و دقیق، 14 سازمان و ارگان دولتی از جمله صدا و سیما، وزارت کشور، وزارت علوم و نیروی انتظامی را نسبت به حل مسئله بی حجابی و بدحجابی مسئول دانست و با مطرح کردن طرحی با عنوان حجاب و عفاف برای هر یک از این سامان ها شرح وظایفی در نظر گرفت.
 
اما در کنار همه این موارد مردم از بی حجابی و بدحجابی در سطح جامعه و مکان های عمومی، مراکز آموزشی، دانشگاه ها، مدارس و غیره ابراز گله مندی کرده و خواستار رسیدگی متولیان امر به این مسئله بودند.
 
پر واضح است که همزمان با گرما شدن هوا و شروع فصل تابستان این مسئله پررنگ شده و منجر به آن می شود که دستگاه های متعهد به حل این مسئله پس از ماه ها فراموشی تعهد خود، یکباره به تکاپو و تلاطم افتاده تا به طور ضربتی طرح عفاف و حجاب را اجرا کنند.
 
حال سوال اینجاست که با وجود تمام تعهدات و برنامه ریزی ها چرا برخی از مراکز دولتی که باید در اجرای طرح عفاف و حجاب پیشقراول باشند با طراحی لباس همسان برای کارکنان خود در ترویج بدحجابی و دامن زدن به بی حجابی یکه تازی می کنند؟
 
پوشش کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان های دولتی مانند میلاد، رسول اکرم(ص) و مدرس، پوشش پرسنل بانک صادرات و کارکنان مترو تهران، پوشش پرسنل شرکت های هواپیمایی و غرفه داران در نمایشگاه های بین المللی همچون نمایشگاه بین المللی کتاب از جمله بحث برانگیزترین موارد نقض تعهدی است که ادارات دولتی نسبت به اجرای طرح عفاف و حجاب به آن متعهد شده اند.
 
به طوری که آیت الله مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری طی مصاحبه ای در این باره عنوان کرد: ادارات دولتی با آن دسته از پرسنلی که بدحجاب یا بی حجاب هستند، تسویه حساب کنند؛ این کار برای دولت کار مشکلی نیست./انتهای پیام/