سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین طرح واشنگتن برای تشکیل کشور مستقل فلسطین در اراضی اشغالی را اقدامی «فریبکارانه» خواند و گفت: مقاومت هرگز بر سر حتی یک وجب از خاک تاریخی فلسطین کوتاه نمی‌آید.

شیخ "صلاح حسنین " در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غزه گفت که آمریکا و غرب سعی دارند مسلمانان و اعراب را به دروغ به تشکیل کشور فلسطین سرگرم کنند و به این ترتیب آنها را از حوادث و تغییرات در منطقه منحرف سازند.
وی افزود: جنبش جهاد اسلامی از زمان تاسیس در اواخر دهه هفتم قرن گذشته شعار آزادسازی فلسطین به طور کامل را سر داد و هیچ روزی از آن عقب‌نشینی نکرده است زیرا یکی از استراتژی‌های مهم این جنبش است و به آن ایمان دارد.

* تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 غیر‌قابل قبول است

حسنین در ادامه تاکید کرد: در قاموس جهاد اسلامی طرح تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 پذیرفتنی نیست با وجود اینکه این جنبش آماده است بدون پرداخت هیچ امتیازی به رژیم صهیونیستی با این مسئله تعامل داشته باشد.
وی افزود که تعامل با این طرح بر اساس خروج کامل و غیرمشروط در نتیجه مقاومت و بدون پرداخت هیچ امتیازی به رژیم صهیونیستی خواهد بود و این امر نیز به طور مرحله‌ای قابل قبول است و جهاد اسلامی هرگز کوتاهی یا سازش بر سر حتی یک وجب از خاک تاریخی فلسطین را نمی‌پذیرد.
شیخ حسنین همچنین در واکنش به سخنرانی اخیر "باراک اوباما " رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس سالانه لابی صهیونیستی (ایپک) گفت: سخنان اوباما برای ما غافلگیرکننده نبود، ما بارها تاکید کرده‌ایم که به مواضع واشنگتن دل نبسته‌ایم. اگر کسی در سیاست‌های آمریکا در منطقه تامل کند متوجه می‌شود که واشنگتن کاملا از رژیم صهیونیستی جانبداری می‌کند و ما بار دیگر تاکید می کنیم که دو سخنرانی اخیر اوباما در راستای تغییرات و فشارهای ناشی از انقلاب‌های عربی به‏ویژه آنچه در صحنه سیاسی مصر پس از سرنگونی مبارک رخ داد، است.
وی افزود: اوباما سعی دارد این پیام را به اعراب و مسلمانان بدهد که واشنگتن بی‌طرف است و برای برقراری آنچه "صلح و دموکراسی " در منطقه خوانده می‌شود، تلاش می‌کند و در عین حال به تلاش‌های خود برای جلب رضایت تل‌آویو از طریق پذیرش دیدگاه آن در خصوص مسائلی از قبیل قدس، بازگشت آوارگان به سرزمین خود، ادامه شهرک‌سازی و تضمین امنیت رژیم صهیونیستی، ادامه می‌دهد.

* اوباما مطیع محض رژیم صهیونیستی است

این رهبر جنبش جهاد اسلامی با اشاره به آن بخش از سخنان اوباما که گفت شخصاً به اروپا می‌رود تا مانع اقدام آنها برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین شود، اظهار داشت: این ضعف رئیس جمهور آمریکا و اطاعت محض وی از رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد همچنان که میزان فریب بسیاری از کسانی که دو سال پیش فریب سخنان اوباما را در قاهره خوردند، آشکار کرد.
حسنین در ادامه به حوادث و انقلاب‌های مردمی در جهان عرب اشاره و تاکید کرد: آنچه در جهان عرب رخ داد همه از جمله نخبگان سیاسی و فکری را غافلگیر کرد.
وی این انقلاب‌ها را شبیه "زلزله سیاسی " دانست که منطقه را لرزاند و دلیل آن هم سرخوردگی و بی‌اعتمادی جوانان عرب به رژیم‌های حاکم بود.
حسنین همچنین بر ضرورت تلاش گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی منطقه برای سازماندهی تلاش‌های جوانان و هدایت آنها در مسیر صحیح تاکید کرد.
وی همچنین به تلاش دشمنان برای مصادره انقلاب‌های عربی در جهت خدمت به اهداف پلیدشان اشاره کرد و گفت که برخی رسانه‌های خبری معروف فریب آنها را خورده‌اند.

* فلسطین در قلب و ذهن امت اسلامی قرار دارد

حسنین همچنین درباره حوادث شصت‌وسومین سالروز اشغال فلسطین و حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات‌کنندگان نیز تصریح کرد: تل‌آویو از دیدن این صحنه احساس نگرانی شدید کرد؛ صهیونیست‌ها از این حادثه غافلگیر شدند همان گونه که کشورهای عربی از سونامی سیاسی در این کشورها و سرنگونی رژیم‌های حاکم در آن به‎ویژه در مصر که از دیدگاه صهیونیست‌ها "گنج استراتژیک برای تل‌آویو " بود، غافلگیر شدند.
وی افزود: این حادثه همچنین نشان داد که فلسطین در قلب و ذهن امت اسلامی قرار دارد و بازگشت به فلسطین محور اصلی امت عربی و اسلامی و عامل وحدت بین ملت‌ها است و هرکس در فایده این راهپیمایی‌ها تردید دارد باید این واقعیت را به خوبی مورد بررسی و بازنگری قرار دهد.
این رهبر جنبش جهاد اسلامی در خصوص آشتی فلسطینیان نیز ابراز امیدواری کرد که توافق آشتی که اخیراً در قاهره امضا شد در حمایت از مقاومت و جهاد باشد.

منبع: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9003030600