سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

مدیر گروه فرهنگ و ادب شبکه چهارم گفت: اگر اثری با کیفیت ارائه شود قطعا توجه همه رسانه‌ها به آن زیاد می‌شود، اما اگر قرار باشد اثری ضعیف تبلیغ شود، مردم سرخورده می‌شوند.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، رحمان سیفی‌آزاد با بیان این مطلب گفت: ایران تنها کشور شیعه‌ای است که بر اساس برنامه‌های مناسبتی‌اش اقدام به ساخت سریال و یا تله فیلم می‌کند، اما موضوع بر سر چگونگی ساخت این برنامه‌هاست.

وی افزود: به دلیل کمبود بودجه در بخش تله فیلم، این بخش تبدیل به محلی برای آزمون و خطا شده است و برای رسیدن به چگونگی ساخت این‌گونه فیلم‌ها باید از مرحله آزمون و خطا گذر کنیم تا بتوانیم اثری ماندگار و پرمخاطب داشته باشیم.

به گفته سیفی‌آزاد، ساختن تله فیلم‌های مناسبتی یکی از آسیب‌های جدی به حساب می‌آید چون این روزها کارگردانان و یا فیلمنامه‌نویسان بیشتر از آن که به درک موضوع و معنا بپردازند، دنبال مسائل اقتصادی هستند.

مدیر گروه فرهنگی شبکه چهار سیما ادامه داد: این در حالی است که باید سرمایه‌گذاری متمرکز بر روی فیلمنامه‌نویسانی که قصد و موضوع را در قالب یک سریال یا تله فیلم می‌پرورانند، صورت گیرد.

وی گفت: هم‌اکنون سرمایه‌گذاری و اختصاص بودجه بر اساس نیاز فیلمنامه‌ تعریف نمی‌شود و فیلمنامه‌نویسان برای نوشتن یک فیلمنامه 3 تا 5 میلیون تومان پول می‌گیرند. دستمزدی که کفاف خرج زندگی یک ساله را نمی‌دهد. بنابراین مجبور است که توجه خود را بیشتر از کیفیت به کمیت متمرکز کند.

سیفی آزاد با بیان اینکه راه اصلاح این مشکل، نگاه دوباره به بخش تله فیلم است، تصریح کرد: باید اختصاص بودجه متناسب با محتوا و کیفیت اثر باشد، اما این روزها شاهد هستیم که تقریبا همه تله فیلم‌ها از بودجه یکسانی برخوردارند.

وی درباره کم بودن تبلیغ در بخش تله فیلم گفت: تبلیغ با توجه به ظرفیت اثر صورت می‌گیرد و اگر اثری با کیفیت ارائه شود قطعا توجه همه رسانه‌ها به آن زیاد می‌شود، اما اگر قرار باشد اثری ضعیف تبلیغ شود، قطعا مردم سرخورده می‌شوند.

سیفی آزاد درباره این‌که آیا زمان تولید تله فیلم‌ها به پایان رسیده است، تصریح کرد: به زعم من هم‌اکنون باتوجه به تولید 400 تله فیلم در سال، این موضوع در حال تبدیل شدن به صنعت است و وقتی هنری به صنعت نزدیک می‌شود، قطعا کار به سمت حرفه‌ای شدن می‌رود.

وی ادامه داد: بنابراین پایان دادن به روند تولید این صنعت هنری، ضربه جبران‌ناپذیری دارد و باید این روند ادامه پیدا کند تا در آینده نزدیک شاهد تولید تله فیلم‌های حرفه‌ای باشیم