سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

وکیل خانوادگی هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: جرم علیه امنیت یعنی براندازی و نظام اسلامی اینقدر ضعیف نیست که با یک فعالیت تبلیغی از بین برود اما در عین حال دادگاه انقلاب براساس قانون می‌تواند اتهام تبلیغ علیه نظام فائزه هاشمی را هم بررسی کند.

محمود علیزاده طباطبایی وکیل خانوادگی هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به اتهام فائزه هاشمی مبنی بر تبلیغ علیه نظام، گفت: آقای ریاحی که وکیل پرونده فائزه هاشمی است، چنین دیدگاهی دارد که دادگاه انقلاب صلاحیت رسیدگی به اتهام تبلیغ علیه نظام را ندارد.

وی در این باره افزود: قطعاً تبلیغ علیه نظام جرم امنیتی نبوده و جرم سیاسی است، اما چون جرم سیاسی در قوانین ما تعریف نشده و در عوض در قانون مجازات اسلامی آمده است که فعالیت تبلیغی علیه نظام زیر مجموعه جرائم امنیتی است، به اعتقاد بنده چون قانون اساسی قانون برتر است و زمانی که بین قانون اساسی و قانون عادی تناقض وجود داشته باشد، قاضی می‌تواند به قانون اساسی رجوع کند.

وکیل خانوادگی هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اگر بنده قاضی بودم هرگز تبلیغ علیه نظام را جرم علیه امنیت تلقی نمی‌کردم، تأکید کرد: جرم علیه امنیت یعنی براندازی و نظام اسلامی اینقدر ضعیف نیست که با یک فعالیت تبلیغی از بین برود اما در عین حال دادگاه انقلاب براساس قانون می‌تواند اتهام تبلیغ علیه نظام فائزه هاشمی را هم بررسی کند.

علیزاده طباطبایی همچنین اظهار داشت: ماده 500 قانون مجازات اسلامی سومین ماده‌ای است که زیرمجموعه جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی قرار دارد لذا اتهام تبلیغ علیه نظام هم می‌تواند در دادگاه انقلاب بررسی شود.

وی در پایان این گفت‌وگو از درخواست استمهال وکیل فائزه هاشمی ابراز بی‌اطلاعی کرد.
انتهای پیام/ع