سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

سراسقف کلیساهای ارتدوکس بیت‌المقدس رژیم صهیونیستی را رژیمی "غیرمشروع و جعلی " خواند و گفت: آمریکا شریک جنایت صهیونیست‌ها در قتل عام فلسطینیان است.

عطا‌الله حنا " در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قدس اشغالی اوضاع داخلی شهر قدس را با توجه به اعمال و رفتارهای شهرک‌نشینان در هتک حرمت مسجد مبارک الاقصی و نیز اقدامات ظالمانه مسئولان رژیم اشغالگر "فاجعه‌بار " توصیف کرد و از امت‌های اسلامی و عربی خواست تا نسبت به این شهر که در سه دین آسمانی دارای بعد مقدسی است، مسئولیت‌پذیر باشند.

* یورش‌های روزانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در برابر دیدگان پلیس

وی وضعیت مسجدالاقصی را این روزها فاجعه بار توصیف کرد و گفت: در حقیقت آنچه رخ می‌دهد کلمات عاجز از توصیف آن است؛ شهر قدس این روزها واقعا وضعیت فاجعه‌باری دارد؛ تجاوزات و هتک حرمت‌ها علیه انسان‌ها و مقدسات به طور یکسان صورت می‌گیرد بویژه در این ماه مبارک رمضان که ما شاهد یورش‌های روزانه به مسجد الاقصی به بهانه برپایی مراسم اعیاد یهودی هستیم که همه این موارد نیز در برابر چشمان پلیس رژیم اشغالگر صورت می‌گیرد و حتی پلیس این رژیم به سرکوب نمازگزاران فلسطینی نیز ادامه می‌دهد.

* آمریکا در قتل عام فلسطینیان شریک جنایت اسرائیل است

وی آمریکا را شریک جرم رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطنیان دانست و افزود: ما دائما می‌گوئیم که آمریکا از اسرائیلی که فلسطینیان را قتل‌عام و آواره می‌کند و به یهودی‌سازی قدس ادامه می‌دهد، جانبداری می‌کند و همه این موارد نیز به رغم ادعاهای آمریکا مبنی بر حمایت از حقوق بشر صورت می‌گیرد و حتی در بسیاری از موارد کذب بودن این ادعاها کاملا روشن است.

سراسقف کلیساهای ارتدوکس بیت‌المقدس تصریح کرد: موضع واشنگتن روشن است و به هیچ بعد انسانی و ارزشی متکی نیست، این یک موضع مردود است که برخی کشورهای غربی نیز از آن پیروی می‌کنند و از زمان‌های طولانی نیز این سیاست بوده است و ما تاکید می‌کنیم که جانبداری از کسانی که فلسطینیان را قتل‌عام می‌کنند، سرزمین ملت فلسطین را به غارت می‌برند و حقوق آن را نقض می‌کنند، مشارکت در این جنایت کریه است.

*طرح‌های صهیونیست‌ها با هدف تحریف تاریخ است

وی ابراز امیدواری کرد که تحولات و بیداری در جهان عرب به اتحاد بین امت اسلامی و یکی شدن آنها برای خدمت به مسائل ملی منجر شود.
عطاء الله حنا در ادامه این سوال را مطرح کرد که آیا قضیه فلسطین و قدس در صدر اولویت محافل رسمی عربی و اسلامی قرار دارد؟ یا اینکه یک قضیه حاشیه‌ای است که تنها در مناسبت‌های مختلف و تریبون‌های رسانه‌ای مطرح می‌شود.
وی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس خواستار اهتمام هر چه بیشتر این مکان مقدس شد و افزود: ما الان در آستانه مناسبت بزرگ "روز جهانی قدس " قرار داریم و از شما می‌خواهیم که به شهر قدس که در تمامی ادیان آسمانی مقدس است، اهتمام داشته باشید همانگونه که یهودیان ثروتمند جهان با شهرک‌نشینان و طرح‌های آنها انجام می‌دهند البته باید توجه داشت که همه پروژه‌های آنها خرافات و اسطوره است که هدف از آن تحریف تاریخ است.

*همبستگی کشورهای اسلامی در قبال قدس شریف

وی همبستگی با قضیه قدس را وظیفه همه کشورهای اسلامی دانست و گفت: من معتقدم که قضیه فلسطین ابعاد زیادی دارد و در نتیجه از نظر من این همبستگی چیز عجیبی نیست بلکه بر عکس این وظیفه همه کشورهای و طرف‌های دوستدار صلح و آزادی است و ما به نوبه خود از این همبستگی و حمایت از کسانی که در شهر قدس عذاب می‌کشند، استقبال می‌کنیم و آن را مقدمه‌ای برای تحرک عملی و واقعی در یاری از قضیه فلسطین و رفع ظلم از آن می‌دانیم.

*اسرائیل مشروعیت ندارد

ما می‌گوئیم که این شهر باید پایدار و استوار بماند و ساکنان آن نباید در برابر باج‌خواهی و فشارهایی که برای طرد آنها از دیار خود صورت می‌گیرد، تسلیم شوند و آنچه در محله الشیخ جراح مشاهده می‌کنیم و چادر اعتصابی که نمایندگان پارلمانی و وزیر امور قدس به دلیل تهدید به تبعید از قدس در مقر صلیب سرخ جهانی برپا کرده‌اند، تعجبی ندارد زیرا اراده قوی و ایمان به عدالت قضیه ما وجود دارد.
و در پایان تاکید می‌کنیم که اقدامات اشغالگران غیرقانونی است همچنانکه موجودیت آن غیرقانونی است اما مشروعیت وجود ما فلسطینیان ریشه در این سرزمین و پیوند ما با این شهر دارد.

انتهای پیام/++