سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

پلیس انگلیس برای شناسایی معترضان خیابانی ، تصاویر آنها را از تلویزیون و نمایشگرهای عمومی پخش میکند و از مردم می خواهد آنها را به پلیس معرفی کنند . پلیس لندن همچنین جستجوی خانه ها را برای شناسایی معترضان آغاز کرده است .

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، با گذشت یک هفته از اعتراض عمومی در شهرهای مختلف انگلیس پلیس و سیاستمداران هر کدام دیگری را به کوتاهی در انجام وظیفه خود در برخورد با معترضان متهم می کنند . پلیس می گوید سیاستمداران بهتر است بجای انتقاد ، تفریح خود را تمام کنند . سیاستمداران هم پلیس را به کوتاهی در برخورد شدید با معترضان متهم می کنند .

بگزارش بی بی سی پلیس تاکنون هزار و ششصد نفر را بازداشت کرده است که نیمی از آنها به دادگاه رفته اند .

همزمان ترزامی وزیر کشور انگلیس از احتمال شعله ور شدن دوباره اعتراضهای جدید ابراز نکرانی کرده و اعزام بیشتر پلیس به لندن را خواستار شده است . بی بی سی می افزاید نیروی پلیس بصورت گسترده درخیابانها حضور دارد اما هنوز کسی باور ندارد که بحران به پایان رسیده باشد. بیش از شانزده هزار مامور پلیس لندن را قرق خود کرده اند .

دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد دیوید کامرون از کمیسر پلیس سابق نیویورک خواسته است درباره سرکوب معترضان به پلیس انگلیس مشاوره دهد.

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد : بیل براتون کمیسر پلیس سابق نیویورک برای ارائه توصیه هایی درباره مقابله با معترضان به انگلیس سفر خواهد کرد .براتون یکی از چهره های اصلی در اعمال سیاست " غیرقابل اغماض و سرکوب " در نیویورک بوده است.

بگـزارش خبرگـزاری آلمان از لندن ، پلیس انگلیس به یک دختر یازده ساله در خصوص ارسال پیام در پایگاههای اینترنتی شبکه های اجتماعی "هشدار" داد . مقامات پلیس انگلیس در این باره اعلام کردند این دختر در صفحه ای در "فیسبوک" از مردم شهر "پلیموث" Plymouth در جنوب غربی انگلیس خواسته بود تا برای نشان دادن اعتراض خود به خیابانها بیایند . بر اساس این گزارش پلیس حتی اجازه حضور ارام معترضان را هم در خیابانها نمی دهد . دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در بسته ای که روز پنج شنبه به پارلمان این کشور ارائه کرد خواست تا دسترسی مردم به پایگاههای اینترنتی شبکه های اجتماعی همچون "توییتر" و همچنین سامانه های انتقال پیام تلفن همراه محدود شود. این پیشنهاد پس از بررسی های انجام شده توسط نیروهای پلیس و سرویسهای اطلاعاتی انگلیس مطرح شد .

یک جوان فقیر و بیکار انگلیسی به شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گفت تا زمانیکه دولت دیوید کامرون به وضع زندگی ما رسیدگی نکند، به اقدامات اعتراضی خود ادامه می دهیم اما خرابکاری نمی کنیم ولی پلیس انگلیس به دروغ ما را خرابکار معرفی می کند . وی گفت: ما فقط بخاطر سرگرمی و از روی بیکاری به خیابان ها نیامدیم ما بیکاریم و اشتغال می خواهیم.

انگلیس در روزهای اخیر صحنه شدیدترین ناآرامیها بوده است و تاکنون پنج نفر کشته و بیش از یک هزار و ششصد نفر بازداشت شدند .

این ناآرامیها ابتدا در شهر لندن پایتخت انگلیس آغاز شد اما خیلی زود به دیگر شهرهای کوچک و بزرگ این کشور از جمله بیرمنگهام ، منچستر ، لیورپول و ناتینگهام گسترش یافت.