سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

 

خبرگزاری آریا-"بشار اسد " رئیس جمهوری سوریه در ملاقات خود با "احمد داود اوغلو " وزیر امور خارجه ترکیه گفت،برای پراکنده کردن تجمعات اعتراض آمیز دستور تیراندازی هوائی داده است اما نیروهای ارتش از این دستور سرپیچی کردند.گروههای شبه نظامی (میلیشیا) نیز برآتش‌ درگیری دامن زدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برونمرزی، بشار اسد با بیان این که ارتش بطور کامل از من اطاعت و تبعیت نمی کند به نمایندگان برزیل، هندوستان و آفریقای جنوبی گفت،‌ نیروهای امنیتی سوریه دچار اشتباهاتی شده اند. نظامیان تا زمانی که هدف حمله یا هدف تک تیراندازان قرار نمی گیرند برای مقابله با تظاهرات اقدام نمی کنند. ولی هنگامیکه دوستانشان کشته می شوند بر اساس اصل دفاع از خود وارد عمل می شوند. ما در کنترل اوضاع دچار خطاهائی شده ایم.
داود اوغلو نیز گفت، از اجراء مجازات جمعی خودداری کنید.ارتش دچار خطاهائی شده و علیه غیرنظامیان به خشونت دست زده است زیرا آموزش لازم برای مقابله با تظاهرات جمعی و کنترل اوضاع را ندارد.
وزیر امورخارجه ترکیه افزود،‌ دوست با زبان تلخ سخن می گوید. زیرا ترکیه دوست سوریه است چنانکه علیرغم اینکه آمریکا در سال 2005 سوریه را در محور کشورهای شرور قرار داد، ترکیه به حمایت از سوریه ادامه داد.
بشار اسد نیز در پاسخ گفت،‌ به دوستی ترکیه اعتماد دارند.اسد بعد از دیدار خود با داود اوغلو همانطوری که قول داده بود اجازه داد که سفیر و خبرنگاران ترکیه از شهر حما بازدید کنند.

 

کد خبر: 20110813185133703