سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

ایب رئیس مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به تلاش برخی چهره های جریانات موثر در فتنه سال 88 و جریان انحرافی برای بازگشت به قدرت و تاثیر در مسایل مهم کشور تاکید کرد که نباید به این مساله بی توجهی و غفلت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، دکتر سید شهاب الدین صدر، طی سخنانی درجمع اعضای جامعه اسلامی فرهنگیان کشور درتهران گفت: امیدواریم ما هم بتوانیم با درک صحیح شرایط انتخاب  راه شهدای این روز و سایر شهدای انقلاب اسلامی را ادامه دهیم.
وی جامعه اسلامی فرهنگیان را تشکلی اسلامی عنوان کرد که همواره در مسیر ترسیم شده حضرت امام خمینی ( ره) و رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و از جمله تشکلهای اصولگرایی است که نقش موثری در پیشبرد اهداف نظام داشته است.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اهمیت جمعیت بسیار بالای دانش آموزان و معلمان به عنوان قشر فرهنگی کشور ، جهت گیری های آنها رادر مسایل مختلف کشور بسیار اثر گذار دانست و افزود: چناچه هر فردی یا هر قشری در مسیر صحیح و درجهت آرمان های انقلاب اسلامی حرکت کند چشم انداز آینده نظام بسیار درخشان خواهد بود.
وی به اعضای جامعه اسلامی فرهنگیان توصیه کرد درکنار مسایل سیاسی کشور به مسایلی صنفی و تربیتی معلمان نیز توجه خاص داشته باشند چراکه بحث آموزش و پرورش نسل آینده کشور ازمسایل بسیار مهم و حیاتی کشوراست و معلمان در این موضوع نقش کلیدی و اساسی دارند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گاهی برخی دستگاهها تصور می کنند که برای انجام وظایف و رسیدگی به مسایل حوزه خودنیاز ی به همفکری ومشارکت تشکل های سیاسی و صنفی و مردمی ندارند و از این رو توجهی به آنها نمی کنند اما بحث آموزش و پرورش از جمله موضوعات مهم نظام اسلامی است و امیدوارم وزارت آموزش و پرورش با همفکری و مشارکت کامل تشکل های انقلابی این حوزه در تحقق آرمان ها و  اهداف نظام موفق باشد.
وی جامعه فرهنگیان و معلمان را از جمله قشرهای مرجع و الگو در یک جامعه سالم و پویا عنوان و اظهار کرد: در جامعه ما نیز معلمان  از جمله قشرهای مرجع به شمار می روند و درنظر سنجی هایی که از جامعه صورت گرفته این قشر جزو  سه گروه اولی هستند که مردم به آنها اعتماد و اطمینان دارند بنابراین این جایگاه بسیار مهم و نیازمند توجه بیشتر است.
دکتر صدر ، در ادامه گفت: یکی از ترفندهای دشمنان درجنگ نرم تغییر دادن گروه های مرجع مردم جامعه است در اتفاقات مختلف شاهد بوده ایم که برخی ازجریان ها برای اثر گذاری بر روی افکار مردم ازبرخی گروه های مرجع استفاده تبلیغی کرده اند بنابراین باید به گروه های مرجع مردمی توجه لازم صورت گیرد تا در نزد افکار عمومی خدشه ای به جایگاه آنها وارد نشود و ابزار دست دشمنان قرار نگیرند.
وی با  اشاره به تذاکرات رهبر معظم رهبری انقلاب درباره خطر فتنه سال 88 ، افزود: ایشان در این دو سال بارها به خطرات شکل گیری و ادامه این فتنه به شکل های مختلف تذکر داده اند و به صورت شفاهی مرزها و مواضع خودشان را با این جریان مطرح کردند بنابراین جهت برای کسانی که داعیه اطاعت از فرمایشات و رهنمودهای ولی فقیه زمان را دارند خود در برابر کسانی که جریان فتنه 88 را رهبری کردند یا از آن حمایت نمودند و یا به هر شکلی حتی با سکوت معنادار خود آب به آسیاب دشمن ریختند مشخص است که اگر قرار باشد از کنار این مسایل به راحتی رد شویم در واقع راه و مسیر رهبری تبیین شده از سوی رهبری راطی نکرده ایم.

دکتر صدر ادامه داد: گاهی برخی از افراد و جریان های با وجود این مرز بندی شفاف عنوان می کنند که برخورد با افراد موثر در فتنه88 مصلحت نیست اما باید گفت که این مصلحت را شخص مقام معظم رهبری تشخیص می دهند وقتی یک موضوع در عرض حدود 2سال حدود 90 بار از سوی ایشان مورد تذکر قرار گرفته است به عنوان یک خطر ، پس ما نیز به عنوان سربازان رهبری باید به همین شدت با مساله مواجه شویم.
وی تصریح کرد: امروز همان خطی که فتنه سال 88 را ترسیم کرده وبلوایی که پس از آن ایجاد شد و آسیب های شدیدی به نظام وارد کرد با اشکال مختلف سعی می کنند دوباره برگردند و در مسایل مهم و اساسی کشور موثر باشند و نباید به این مسایل بی توجهی و غفلت کرد.
نایب رئیس مجلس گفت: عزیزانی که در گفتگو با رسانه ها برای این افراد کارت دعوت می فرستند مسیری متفاوت با مسیر رهبر انقلاب طی می کنند چرا که رهبر معظم انقلاب در خصوص سرانه فتنه اعلام کردند که اینها خارج از دایره انقلاب هستند وضد انقلاب تلقی می شوند.
وی تاکید کرد: ما با ضد انقلاب صحبتی نداریم و درهیچ تعامل و مصاحبه ای با هیچ کس از آرمان های و شاخص های انقلاب کوتاه نخواهیم آمد و با کسی عهد اخوت نبسته ایم چرا که بسیاری از افراد درابتدای انقلاب اسلامی همراه ما بودند و پس از پیروزی انقلاب مقابل مسیبر حضرت امام (ره) رهبری قرار گرفتند.
نماینده مردم تهران در مجلس  شورای اسلامی مرزبندی شاف با فتنه 88 و جریان انحرافی برای تمام نیروهای انقلاب ضروری دانست و عنوان کرد:چنانچه از شاخص رهبری و ولی فقیه در این مسیر پیروی نشود ممکن است در مواجهه با عده ای که اکنون در زمره نامحرمان انقلاب قرارگرفته اند دچار اشتباه شویم
وی توجه به مساله فلسطین و لبنان از سوی حضرت امام خمینی (ره)را نشانه یکی دیگر از شاخص های انقلاب اسلامی در خصوص جهانی شدن اسلام و انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: امروزه ‌آثار و برکات پیروی از این شاخص ها برای ما روشن ومشخص شده است اگر در مصر، تونس، یمن، بحرین، لیبی، اردن و کشورهای دیگر می بینیم که مردم قیام کرده اند
و حرکت استقلال طلبی و عدالتخواهی را آغاز کرده‌اند همه از  آثار و تشعشات انقلاب اسلامی ایران است که با وجود تلاش همه جانبه ابر قدرتها برای مهار آن، امروز به ثمر نشسته و راه نهضت امام (ره) نتیجه داده است.
رئیس کمسیون بیداری اسلامی مجلس،‌ تاثیر رخدادهای اسلامی منطقه و جهان را در معادلات سیاسی داخلی نیز مهم ارزیابی کرد و گفت:‌امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام یکپارجه و متحد یک الگوی جهانی برای مسلمانان دنیا است و ما باید توجه داشته باشیم که د رداخل کشور با ایجاد وحدت بین نیروهای دلسوز و تبعیت از آرمانهای انقلاب، امام (ره) و رهبری در مسیر توسعه و پیشرفت کشور با سرعت مضاعف حرکت کنیم.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام مبنی بر اینکه باید با توجه به موج بیداری اسلامی، نگاه دیگری به مسایل داخلی کشور داشت،‌ گفت: باید با تبیین ابعاد مختلف موج بیداری اسلامی از این فرصت استثنایی به وجود آمده برای ملت ایران به خوبی استفاده کرد و با بصیرت و هوشیاری به مسائل داخلی توجه نمود.
دکتر صدر افزود:‌طبق تاکیدات مقام معظم رهبری باید نگاه واقع‌بینانه‌ای به مسایل و نه سیاه‌نمایی داشت، اگر دریک کشور دائماً نقاط ضعف بزرگنمایی شود و نقاط قوت نادیده گرفته شود توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم با مایوس کردن مردم نسبت به آینده موثر واقع خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: اگرنگاه واقع‌بینانه در کشور حاکم شود دیگر شاهد تضعیف همدیگر و نهادها و جریان‌ها نخواهیم بود و گروه‌ها و نهادها مختلف دست به دست هم برای اعتلای کشور حرکت خواهند کرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قوای سه‌گانه و دستگاههای مختلف باید به جای تضعیف یکدیگر با هم همکاری و تعامل داشته باشندت و با وحدت ویکپارچگی در جهت رفع مشکلات کشور تلاش کنند.
دکتر صدر، با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری،‌ ابراز امیدواری کرد که تدابیر لازم برای حضور نیروهای انقلابی و اصولگرا در صحنه انتخابات اندیشیده شود و با سعه ‌صدر کوشش گسترده‌ای از سوی نیروی دلسوز نظام برای مشارکت حداکثری مردم د رانتخابات صورت گیرد.
وی یادآور شد: جریانهای موثر در فتنه 88 و جریان انحرافی یک حلقه واحد در برابر اصل نظام،‌ انقلاب و رهبری تشکیل داده‌اند ماهم باید با تدبیر لازم جلوی حرکتهای ضد انقلابی آنها بایستیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به تغییر آرایش سیاسی کشور، اظهار کرد: که باید تلاش شود افراد وفادار به انقلاب و ولایت فقیه در گروههای مختلف وارد میدان شوند و باید توجه داشت که از بسیاری از دسته بندی های سابقه که موثر نیستند پرهیز شود.
وی شرایط فعلی کشور را به ویژه و حساس خواند و بااشاره به موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و نقاط مختلف جهان عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، تمام معادلات استکبار جهانی در وابسته و ضعیف نگه داشتن کشورهای منطقه به هم ریخت و پس ار برقراری  نظام اسلامی در کشور این ابر قدرت ها به شکل های مختلف، از کودتا تا حمله نظامی و بعدها وضع ترحیم های اقتصادی سعی کردند این  نظام و  انتقلاب را از بین برده و یا حداقل از مسیر اصلی خود خارج کند که بحمدالله نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه امروزه شاهد هستیم که موج بیداری اسلامی از ایران و برگرفته از  آرمان های انقلاب اسلامی به خارج از کشور و منطقه صادر شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دشمن در چند سال اخیر و پس از جنگ سرد بر علیه  کشور، دست به جنگ نرم بر علیه ما زده که عبور از این شرایط مشکل تر و پیچیده تر از شرایط قبلی است و نیازمند اطاعت کامل از ولی فقیه زمان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و توجه به ظرایف خاصی دارد.

وی تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب را چراغ راه و راهنمای عبور از شرایط سخت جنگ نرم دانست  و اضافه کرد: جامعه اسلامی فرهنگیان به عنوان یکی از تشکل های قشر مرجع جامعه و  می توانند با تبیین رهنمودهای رهبر انقلاب دراین حوزه خدمت بزرگی به انقلاب ارایه کند.

دکترصدر با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که "شاخص برای ما شخص امام خمینی(ره) و آرمان های انقلاب اسلامی است" گفت: همین شاخص ها بارها توسط حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) تبیین و ارایه شده و چراغ راه ما است و در پیروی از این شاخص ها به هیچ وجد نباید تعللی صورت گیرد چرا که امروز جهت و شاخص برای ما مقام معظم رهبری است.

ولی ترویج اسلام آمریکایی و اسلام طالیانی رادر جهت بی اثر کردن اسلام ناب محمدی که  توسط حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی مطرح شد، دانست که هیچ جاذبه و گرایشی رادر بین مردم جهان ایجاد نکرده و امروزه پس از 32 سال می بینم که اسلامی که توسط حضرت امام(ره) تببی شد و متکی بر عدالت خواهی، تعقل و تدبر است براسلام آمریکایی متکی بر خرافات و جن گیری غالب شده و در منطقه جهان در حال گسترش  است.

رئیس فراکسیون بیداری اسلامی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی دیگر از شاخص های مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی که بر اساس سیره و روش حضرت امام خمینی(ره) است، جاذبه و دافعه بینانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود،‌گفت: طرح منافقین، متحجران و گروه های محانه از سوی حضرت امام خمینی (ره) و راهی که ایشان در این موضوع ترسیم کردند برای جلوگیری از ایجاد ابهام در جامعه بود تا فضای غبار آلود و غیر شفاف و مسایل پس از آن در کشور ایجاد نشود، ایشان مرزبندی شفاف خود را با جریان ها و تفکرات مختلف و روشن کرد که به عنوان شاخص در شرایط امروز هم باید مورد توجه قرار گیرد.