سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، تظاهرکنندگان خشمگین مصری درپی تخریب دیوار محافظ سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره، اوایل روز شنبه دست کم دو خودروی پلیس را آتش زدند و در خیابان های اطراف سفارتخانه نیز اشیائی را به آتش کشیدند.

لیس مصر نیز برای متفرق کردن بیش از دو هزار تظاهرکننده مصری که صبح امروز بیرون سفارت تجمع کرده بودند از شلیک گاز اشک آور و تیراندازی هوایی استفاده کرد.

پیش از این نیز صدها تظاهرکننده مصری به ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره یورش برده و اسناد سفارت را به همراه پرچم آنها از پنجره به بیرون پرتاب کرده بودند.

وزیر کشور مصر نیز از زخمی شدن دست کم 450 تظاهرکننده در جریان درگیری ها با پلیس مصر خبر داد. نیروهای امنیتی نیز برای متفرق کردن معترضان، گلوله های مشقی شلیک کردند.

عصام شرف، نخست وزیر مصر، ستاد بحران هیات دولت را فراخوانده است. وزارت کشور مصر نیز پلیس را در حالت آماده باش قرار داده و تعطیلات آنها را لغو کرده است.

منابع نزدیک به فرودگاه های مصر نیز از تصمیم سفیر رژیم صهیونیستی برای خروج از این کشور خبر دادند. فعالانی که در جریان قیام مردمی مصر، حسنی مبارک را در یازدهم فوریه سرنگون کرده اند این روزها فشار را بر شورای نظامی حاکم بر مصر برای تعیین تاریخ دقیق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی تحت فشار گذاشته اند.

آنها همچنین خواهان کنار گذاشته شدن مقامات دولت سابق مصر هستند. پیش از این نیز هزاران شهروند مصری بعد از نماز جمعه در میدان تحریر قاهره که به کانون تظاهرات هواداران دموکراسی تبدیل شده است، گرد آمده بودند.

تظاهرات دیروز در میدان تحریر، اصلاح مسیر نامگذاری شده بود. شماری از تظاهرکنندگان نیز به سمت کرانه دیگر رود نیل در جیزه راهپیمایی کردند.