سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

مشاور امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جوانانی که در برخی از فیلم‌ها دائماً بدحجابی و رفتارهای نادرست را می‌بینند، حساسیت خود را نسبت به حجاب و بسیاری از اعتقادات اسلامی از دست می‌دهند.

فرزانه نیکوبرش در گفت‌‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» در‌ خصوص وضعیت حجاب در میان بازیگران زن سینما و تلویزیون اظهار داشت: حجاب یک امر ضروری در جامعه است که رسانه‌ها به دلیل ارتباط بیشتر با مردم و فرهنگ جامعه نقش مهمی در جذب افراد به سمت حجاب دارند ولی هم‌اکنون به دلیل برخی از نگرش‌های مسئولان نتوانسته‌ایم یک وضعیت مناسب در زمینه حجاب را در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی پیاده کنیم.

وی افزود: فیلم‌های ایرانی نتوانسته‌اند فرهنگ عمیق نگرشی را که موجب تغییر رفتار نوجوانان و جوانان می‌شود، ایجاد کنند و هم‌اکنون شاخص‌هایی در فیلم‌ها ارائه می‌شود که با فرهنگ و ارزش‌های ایرانی و اسلامی مطابقت ندارند.

مشاور امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نیازمند ارائه الگویی مناسب و بر اساس ارزش‌های اسلامی به جوانان هستیم، گفت: آیا سینما و صدا و سیما توانسته‌اند در این زمینه موفق باشند؟

نیکوبرش ادامه داد: هنرمندان و تولیدکنندگان فیلم‌ها چه کسانی هستند؟ آیا آنها به خوبی حجاب را رعایت می‌کنند تا بتوانند در این زمینه الگویی برای دختران نوجوان باشند؟ چرا باید برای تولید یک فیلم تمام ممیزی‌ها در نظر گرفته شود ولی پس از تولید مشاهده ‌کنیم که با وجود نوع پوشش مناسب افراد وضعیت آرایش آنها به‌گونه‌ای است که ارزش‌های دینی را زیر سؤال می‌برد؟

وی با اشاره به اینکه در برخی از فیلم‌های تلویزیون به منظور جذب بیشتر مخاطب و افزایش جذابیت از مدل‌های پوشش نامناسب استفاده می‌شود، عنوان کرد: چنین پوشش‌های نامناسبی که برای جذاب‌تر شدن فیلم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در میان جوانان جامعه رواج پیدا می‌کند.

مشاور امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی افزود: وقتی مردم در برخی از فیلم‌ها دائماً بدحجابی و رفتارهای نادرست را می‌بینند، حساسیت خود را نسبت به حجاب و بسیاری از اعتقادات اسلامی از دست می‌دهند.

وی با طرح این پرسش که بازیگران زن تا چه میزان در ترویج فرهنگ اسلامی، اصول و ارزش‌های ایرانی گام برداشته‌اند؟ اظهار داشت: اگر بازیگرانی که الگوی جوانان محسوب می‌شوند، به اصول اساسی اسلام بی‌اعتنا باشند، 100 درصد این ارزش‌ها در میان جوانان کمرنگ می‌شود.

مشاور امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: زنان بازیگر می‌توانند نقش مهمی در انتقال هویت ایرانی و اسلامی به جامعه بازی کنند اما هم‌اکنون وضعیت چنین نیست.
انتهای پیام/

 

 
©2011 Fars News Agency. All rights reserved