سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

21جنبش و تشکل سیاسی مصری با انتشار بیانیه مشترکی رسما مسئولیت تصرف سفارت اسرائیل در قاهره را که جمعه شب گذشته روی داد برعهده گرفتند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، 21جنبش و تشکل سیاسی مصری امروز با انتشار بیانیه مطبوعاتی مشترکی رسما مسئولیت تصرف سفارت اسرائیل در قاهره طی جمعه شب گذشته را برعهده گرفتند.

در این بیانیه این جنبش‌‌ها و تشکل‌ها هدف از این اقدام خود را بازگرداندن کرامت شهروندان مصری و شکوه مصر اعلام کرده و مسئولیت کامل این اقدام و مشارکت خویش با شهدا و مجروحان و بازداشت‌شدگان این حادثه اعلام کردند.

این احزاب و تشکل‌ها تعهد خود را در ادامه مبارزه جهت بازپس گرفتن کامل حقوق شهدای 20 آگوست اعلام و تجاوز به تظاهرات‌کنندگان و شلیک مستقیم به سمت آنها و وارد آوردن اتهامات بیهوده به آنها را محکوم کرده و خواستار تحقیق عادلانه از تظاهرات‌کنندگان در دادگاه‌های ادارای و نه نظامی شدند.

این تشکل‌ها و احزاب در این بیانیه با اعلام این که به اقدام تصرف سفارت اسرائیل افتخار می‌کنند، اتهامات وارده به تصرف‌کنندگان سفارت مبنی بر ایجاد خرابی و وارد آوردن خسارت در آن را رد کردند.

این جنبش‌ها در پایان بیانیه خود خواستار عدم بازگشت سفیر اسرائیل، لغو توافقنامه کمپ‌دیوید و قطع رابطه با رژیم صهیونیستی شدند.