سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

بر اساس گزارش یک روزنامه انگلیسی اکثر زندانیان آمریکایی که محکوم به مرگ و در انتظار اجرای حکم خود هستند، قبل از فرا رسیدن زمان اجرا شدن حکم خود، سال‌های زیادی را در سلول های انفرادی، تحت شکنجه و شرایط سخت روحی و روانی سپری می کنند
                                                   خبرگزاری فارس: شرایط محکومین به اعدام در آمریکا به روایت روزنامه گاردین

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی "گاردین"، تقریبا دو هفته پیش، در یک رویداد جنجالی از دیدگاه جهانی، "تروی دیویس" رنگین پوست آمریکایی علیرغم اعتراضات مردمی و شواهد بیشمار مبنی بر بیگناه بودنش توسط ایالت "جورجیا" اعدام شد. سه نفر دیگر نیز در ایالت تگزاس، آلاباما و فلوریدا اعدام شدند. هر چهار نفر این افراد توسط دولت ایالات متحده شکنجه شدند.

با توجه به اینکه روز گذشته نهمین سالگرد روز جهانی مبارزه با شکنجه بود، موقعیت مناسبی برای بررسی شکنجه و اعدام فراهم شده است.

* تجربه مرگ زندانیان آمریکایی با تعریف کنوانسیون مقابله با شکنجه مطابقت دارد

بر اساس تعریف "کنوانسیون مقابله با شکنجه" که توسط دولت آمریکا نیز در سال 1994 میلادی مورد پذیرش قرار گرفته است؛ شکنجه به هر عملی گفته می‌شود که به واسطه آن فرد دچار درد و رنج روحی، روانی و جسمی شود و هدف از شکنجه نیز اعتراف گرفتن از متهم بابت اقداماتی است ممکن است انجام داده باشد. تجربه مرگ زندانیان آمریکایی با این تعریف کاملا تطابق دارد.

* همه زندانیان آمریکایی شرایط فلج کننده روحی-روانی را تجربه می‌کنند

در میان تقریبا 3250 زندانی آمریکایی که در انتظار اعدام به سر می برند، اکثریت آن‌ها سالهای زیادی را تحت بدترین شرایط زندان مانند سلول انفرادی و شرایط فلج کننده روحی و روانی بوده‌اند. از میان 34 ایالتی که در آمریکا همچنان شهروندان خود را اعدام می‌کنند، حداقل 25 ایالت محکومین به اعدام را به مدت 23 ساعت در روز و یا بیشتر در سلول های انفرادی نگه می‌دارند.

*محکومین به اعدام در آمریکا برای اجرا شدن حکم خود سال‌ها در شرایط غیرانسانی انتظار می کشند

اصولا در آمریکا، زندانیانی که در ردیف مرگ هستند ده‌ها سال را در این شرایط غیرانسانی سپری می‌کنند. 52 نفری که در سال 2009 میلادی در آمریکا اعدام شدند به طور متوسط  169 ماه یعنی حدود 14 سال در این شرایط بوده‌اند. به عنوان مثال "مانوئل وال" که ماه گذشته میلادی توسط ایالت "فلوریدا" اعدام شد، 33 سال در انتظار اجرای حکم خود بود.

*تروی دیویس سال‌ها تحت شکنجه به جرم خود اعتراف نکرده بود

در حالیکه جزئیات پرونده دیویس عمومی شده بود و همه طرفدارانش از این جزئیات آگاه بودند، اما عده کمی می دانند که او در یک ماه آخری که به اجرای حکم اعدامش باقی مانده بود، 11 ساعت تحت امتحان سخت برای اثبات بیگناهی خود قرار گرفت. دیویس در طی سال‌هایی که پرونده‌اش به علت نقص در مدارک در جریان بود، بارها این شرایط را تجربه کرد.
 
انتهای پیام/ 200144/ن.ص