سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

نتایج نظرسنجی شبکه راشاتودی نشان می‌دهد تحریم‌ نفتی ایران، اقتصاد‌های بحران‌زده اروپا را با بن‌بست مواجه می‌کند و چین نیز واردات نفتی ایران را افزایش می‌دهد.

به گزارش مانیتورینگ فارس، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جلسه روزگذشته درراستای اعمال فشار بر ایران بمنظور صرفنظر این کشور از برنامه هسته‌ای خود، در خصوص اعمال تحریم‌ تدریجی بر نفت ایران و تحریم بانک مرکزی توافق کردند.

در همین راستا شبکه تلویزیونی دولتی روسیه "راشاتودی" در یک نظرسنجی در وب‌سایت اینترنتی خود از شهروندان اروپایی درباره نتایج و عواقب تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا سوال کرد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی 54 درصد معتقدند تحریم واردات نفت از سوی اروپا به افزایش خرید نفت ایران از سوی چین منجر خواهد شد که این موضوع با توجه به مصرف روبه رشد انرژی در این کشور قابل توجیه است.

همچنین این افراد معتقدند چین با استفاده از شرایط به وجود آمده نفت ایران را با قیمت ارزان‌تری خریداری خواهد کرد که می‌تواند بر رشد اقتصادی این کشور تاثیرگذار باشد.
24
 درصد از سوال‌شوندگان نیز اعلام کردند تحریم نفتی ایران در شرایط اقتصادی وخیم اروپا تنها بر دایره مشکلات کشور‌های عضو این اتحادیه خواهد افزود و اقتصاد آن‌ها را با بن‌بست مواجه می‌کند.

نتایج این نظرسنجی در ادامه نشان می‌دهد 18 درصد از شهروندان اروپایی معتقدند که ممنوعیت خرید نفت ایران توسط شرکت‌های نفتی اروپا موجب می‌شود روسیه به عنوان تامین‌کننده اول انرژی برای اروپا محسوب ‌شود که این امر می‌تواند وابستگی آنها به روسیه را بیش از پیش کند.

نکته جالب آن است که اگرچه اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران به منظور متوقف ساختن فعالیت‌های هسته‌ای ایران صورت گرفته اما تنها 4 درصد از رای‌دهندگان معتقدند این تحریم‌ها قادر است ایران را از ادامه فعالیت‌های هسته‌ای خود باز دارد.

انتهای پیام/ق