سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

جانشین رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: بلافاصله پس از اعلام پایان زمان قانونی رای گیری و اخذ رای از آخرین افراد حاضردر شعب،اقدامات مربوط به شمارش آرا آغاز می شود.

نوری در مصاحبه با خبرنگار افزود: مطابق ماده 65 آیین نامه اجرایی انتخابات ، بلافاصله پس از اعلام پایانی زمان قانونی رای گیری ، مسئولان شعب با هدایت رای دهندگانی که در صف قرار دارند به داخل محوطه شعبه و بستن درهای ان ، اخذ رای از آخرین نفرها را انجام و پس از تخلیه کامل شعب از عوامل غیر مسئول به بازگشایی صندوق و شمارش آرا ، تنظیم صورتجلسات مربوط و اعلام نتیجه و ارسال صندوق در معیت ناظران و عوامل انتظامی به فرمانداری یا بخشداری مربوط پس از پلمب مجدد آن با بست های مخصوص اقدام می کنند .
وی گفت: در فرمانداری ها و بخشداری های تابع حوزه فرعی نیز نتیجه صورتجلسات شمارش آرا جمع بندی و همراه با وسایل و ملزومات استفاده شده ، به فرمانداری مرکز حوزه ارسال می شود تا در آنجا نتایج کل آرای حوزه انتخابیه جمع بندی و نتیجه نهایی پس از تایید شورای نگهبان اعلام شود .
وی افزود: کلیه آرا در محل شعب شمارش و صورتجلسه می شود و صندوق ها به صورت پلمپ شده به محل فرمانداری ها حمل می شود .
نوری تاکید کرد: وزارت کشور ، استانداری ها و حتی فرمانداری ها هیچ نقشی در شمارش آرا ندارند و صرفا نتایج و صورتجلسات ارسال شده از شعب را جمع بندی و اعلام و ابلاغ می کنند .
جانشین رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: تایید صحت انتخابات نیز برعهده شورای نگهبان است.

منبع:واحد مرکزی خبر