سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ؛ عبدالعظیم محمد رئیس دفتر این شبکه در طرابلس لیبی در گفتگو با این شبکه درباره خبر پیدا شدن جسد امام موسی صدر در لیبی افزود: تاکنون مقامات رسمی لیبی از ارائه اطلاعات در این زمینه خودداری کرده اند ولی به اطلاعات مهمی از وزارت امور خانواده شهدا و مفقودان لیبی به دست آوردیم که این مساله را تایید می کند.

این وزارتخانه کمیته ای را به یکی از قبرستان ها در منطقه تاجورا در شرق طرابلس پایتخت اعزام کرد. اعزام این هیات بر اساس دریافت گزارش هایی در این زمینه بود  و در نهایت جسد (امام) موسی صدر به بیمارستان مرکزی طرابلس منتقل شد تا آزمایش های دی ان ای از آن انجام شود.

بر اساس خبر یکی از منابع این وزارتخانه به نظر می رسد روز شنبه نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.
کمیته تحقیقات زندان بوسلیم لیبی اطلاعات زیادی درباره سرنوشت (امام) موسی صدر به دست آورد و یکی از این گزارش ها تاکید می کند وی تا سال 1998 در زندانی در منطقه نصر وابسته به دستگاه امنیت مرکزی لیبی به ریاست عبدالحمید السائح زندگی می کرد.
السائح یکی از نزدیکان معمر قذافی بود.
خبرنگار این شبکه در ادامه افزود گزارش های تحقیقاتی از دولت لیبی نشان می دهد السائح دو روز قبل از ورود انقلابیون به شهر طرابلس به دفتر خود در منطقه النصر رفت و اسناد موجود در این دفتر را از بین برد.
وی همچنین جسد (امام) موسی صدر را از سردخانه موجود در زندان این منطقه خارج کرد.
گفته می شود جسد وی در معرض مستقیم هوا قرار گرفت و مجبور شدند جسد وی را به همراه اجساد دیگر در همان منطقه دفن کنند. امروز به نظر می رسد این اجساد بر اساس گزارش های اطلاعاتی و عملیات تحقیق از قبرستان خارج شده باشد.
همچنین تماس هایی میان طرفین لیبی و لبنانی درباره این مساله در جریان است.