سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

حسن یعقوب، نماینده سابق پارلمان لبنان، سه‌شنبه گذشته از دولت این کشور خواست تا هرچه سریع‌تر برای به دست آوردن اطلاعات از عبدالله سنوسی، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی لیبی در زمان قذافی، اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به نقل از دیلی استار، حسن یعقوب که در مراسمی در منطقه بئرحسن در جنوب بیروت، سخنرانی می‌کرد، دولت لبنان را متهم کرد که در به دست آوردن اطلاعات از سنوسی کوتاهی کرده است.

وی گفت: سنوسی بیش از یک ماه قبل به دست مقامات لیبیایی دستگیر شد و باید اطلاعات مهم و اساسی درباره مسئله ربودن امام موسی صدر و شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین داشته باشد.

نماینده سابق پارلمان لبنان هشدار داد که برخی می‌خواهند از طریق انتشار اخباری درباره بیماری او اذهان عمومی را برای مرگ سنوسی آماده کنند.

او همچنین از کمیته لبنانی‌ـ‌لیبیایی که اخیراً برای پیگیری مسئله امام موسی صدر تشکیل شده است، خواست که کار خود را هرچه سریع‌تر انجام دهد و قبل از اینکه دیر شود، به اتمام برساند.

امام صدر و شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین در 31 اوت 1978در دیداری از لیبی که به دعوت قذافی انجام شده بود ربوده شدند. امام موسی صدر پیشتاز همزیستی و گفت‌وگو بین گروه‌های لبنانی است و برای کاهش مشکلات اقتصادی‌ـ‌اجتماعی تلاش می‌کرد.

قذافی و شش تن از همدستانش در سال 2008 میلادی در دادگاه لبنان محکوم شدند. دادگاه همچنین خواستار بازجویی از ده تن دیگر شد. اسامی و اطلاعات این افراد به منظور تهیه ادعانامه علیه آنان در دست تکمیل است.