سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

تهران - فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت وگوی خود با شبکه خبر ، حضور استکبار با ابزار نظامی در خلیج فارس را ماهیت سلطه نامید و گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز تسلط دارد نه نظارت

به گزارش خبرنگار ایرنا در برنامه شامگاهی شنبه "شبکه خبر" ، سردار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه و سردار "امیر علی حاجی زاده" فرمانده نیروی هوا فضای سپاه ، اخرین دستاوردها در حوزه هوا و فضا مورد بحث قرار گرفت.

دراین برنامه ، سردار فدوی با اشاره به اینکه در طول 8 سال دفاع مقدس، کشورهای حاشیه خلیج فارس همراه با بعثیون عراقی تلاش کردند که نفت ما صادر نشود، گفت: در سال های 66 و 67 برای استکبار جهانی نیز ثابت شد که ما توانستیم با حفظ امنیت منطقه، امد و شد نفتکش ها را زیر نظر بگیریم و هم اکنون نیز رفت و امد آنها را تحت نظر داریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه سعی کردیم از وابستگی هایمان به درامدهای نفتکی کم شود، افزود: هم اکنون تولیدات خود را از منابع داخلی تامین می کنیم و انشاء الله در سال های اتی صد درصد خودکفایی خواهیم داشت.

 

* رمز گشایی کد های هواپیمای بدون خلبان "آر. کیو 170" امریکایی

 

وی پیرامون هواپیمای بدون خلبان "آر. کیو 170" گفت: به رغم تبلیغات سوء مقامات آمریکایی که "ایرانیان توانایی رمزگشایی این هواپیما را ندارند"، گفت: برای اطمینان آنان می گوییم که در حافظه های این هواپیمای بدون سرنشین کلیه عملیاتی که انجام داده و یا تعمیراتی که در سال های گذشته روی آن انجام شده را به سهولت رمزخوانی کردیم.

سردار فدوی با بیان اینکه تقریبا نقطه پنهان از این هواپیمای جاسوسی وجود ندارد، گفت: البته در این هواپیما رمزهای زیادی وجود داشت ولی با اینحال به کلیه اطلاعات حافظه آن از جمله پروتکل ها و تعمیرات و پروازها بدست امد، که نمونه آن، اطلاعات پرواز مجدد آن پس از تعمیر در سال 2010 و یا شرکت در عملیات علیه بن لادن در خاک پاکستان بود.

 

* برقرار شدن سامانه های موشکی در مرزهای شمال غربی و حضور نیروی نظامی در خلیج فارس

 

سردار حاجی زاده"فرمانده نیروی هوا فضای سپاه" با اشاره به اینکه قرار نیست به کشور ترکیه شلیکی صورت پذیرد گفت: استکبار در منطقه نه برای موجودیت کشورهای منطقه بلکه برای رصد کردن موشک ها و سامانه های راداری که در نزدیکی رژیم صهیونیستی هستند، اعلام خطر می کنند.

وی افزود: وضعیت استقرار نیروی نظامی و اداری جمهوری اسلامی ایران ، هم به لحاظ دفاعی و هم به لحاظ امنیتی نقش بسیار مهم را ایفا می کند و اجازه نمی دهد پای بیگانگان به آنجا برسد.

حاجی زاده با اشاره به سفر رئیس جمهوری به شهر ابوموسی، گفت: ابوموسی جزء لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران است و سفر آقای احمدی نژاد به ابوموسی همانند سفر ایشان به استان اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه یک بچه با تحصیلات ابتدایی هم می فهمد که استکبار جهانی چه نقشی را در خلیج فارس ایفا می کند، افزود: ما تعدادی مهمان در ابوموسی داریم و الان هم هستند، چنانچه ان مهمانان بخواهند یک پیچی را جابجا کنند باید یک چرخه پیچیده ای را طی کنند.

 

* ادعای حاکمیت واهی برخی کشورهای عربی برای جزایر جنوب ایران

 

فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران با اشاره به اینکه جزایر ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک چزء لاینفک خاک مقدس جمهوری اسلامی هستند ، ادعای برخی سران عرب در این زمینه را باطل دانست و افزود: جزایرمذکور در مسیر آبادانی سریع قرار گرفته اند و به عنوان یکی از مراکز گردشگری تبدیل شده اند اما امریکایی ها به دنبال دستاویزی هستند که در جهان اسلام تفرقه ایجاد کنند لذا ما اعتقاد داریم در نظام سلطه امریکا ، ماهیت باطلی وجود دارد و کشورهای منطقه نباید به این سادگی از ان پیروی کنند.

 

* توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در تولید سامانه های موشکی و راداری

 

وی پیرامون جنگ افزارها و سامانه های موشکی و توانمندی های جمهوری اسلامی گفت: از ابتدای 8 سال دفاع مقدس در مورد جنگ افزارها تحریم شدیم و اکنون در زمینه تولید جنگ افزار به خود کفایی رسیده ایم و هر گونه تجهیزاتی را که بخواهیم عزیزان مان در وزارت دفاع ، طراحی و تهیه می کنند.

این فرمانده نظامی با بیان اینکه سامانه های راداری با برد کوتاه و بلند را در داخل تامین می کنیم ، اضافه کرد: در همین مدت تحریم ها ، مراکز دانشگاهی و وزارت دفاع ، نیازمان را در بخش های راداری با فرکانس های کوتاه و بلند و نیز دیگر ادوات جنگی تامین کردند و اکنون جزو صادر کنندگان هستیم .

وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر سامانه های موشکی تا برد 500 کیلومتر را وزارت دفاع تامین می کند، گفت: سامانه های 1000 تا 1500 کیلومتر نیز تحقیقاتشان به اتمام رسیده و در آینده به تولید این سامانه خواهیم پرداخت. این سامانه می تواند موشک های بالستیکی شلیک شده را رهگیری کند.

1537///

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر 80090346