سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به سیر حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان گفت: اسراییل که دایما به کشور ما تعدی می کرد، هم اکنون از این ترس دارد که ما به مواضعش حمله ببریم، از 25 می 2000 تاکنون، به استثنای جنگ 33 روزه سال 2006 ، اسراییل جرات نکرده که به لبنان حمله کند و این امر به لطف معادله ارتش، ملت و مقاومت است.

جام جم آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به سیر حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان گفت: اسراییل که دایما به کشور ما تعدی می کرد، هم اکنون از این ترس دارد که ما به مواضعش حمله ببریم، از 25 می 2000 تاکنون، به استثنای جنگ 33 روزه سال 2006 ، اسراییل جرات نکرده که به لبنان حمله کند و این امر به لطف معادله ارتش، ملت و مقاومت است.

سید حسن نصرالله عصر جمعه طی مراسمی به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادی جنوب لبنان که در شهر جنوبی «بنت جبیل» برگزارشد، با اشاره به دوازدهمین سالروز آزادی سازی جنوب لبنان گفت: این روز برای دولت لبنان و تمامی گروههایی ملی لبنانی، عید محسوب می شود؛ گروههایی که برای تحقق پیروزی برای همه لبنان در کنار مقاومت قرار گرفته اند.

دبیرکل حزب الله افزود: همه می دانند که در زمان یورش صهیونیست ها به لبنان، طرح آمریکایی - اسراییلی وجود داشت تا لبنان را به اسراییل ملحق کنند که البته مقاومت در سال 1982 این حربه را از میان برد.

وی با اشاره به اینکه اسراییلی ها در لبنان به آب و خاک ما طمع دارند، ادامه داد: آنها به کشور ما نیامده بودند که از آن خارج شده و سرزمینمان را به ما بازگردانند.

دبیرکل حزب الله گفت: اسراییل که قصد داشت شادی های مردم لبنان را به عزا تبدیل سازد، بدون اینکه حتی به ارتش جنوب (نظامیان خائن به لبنان به سرکردگی آنتوان لحد) خبر بدهد، از خاک لبنان گریخت چراکه صهیونیست ها می خواستند که مزدورانشان در این کشور به کشتار و جنایت و فتنه انگیزی طایفه ای بپردازند.

وی اظهار داشت: مردم در مناطق آزاد شده به شکلی کاملا ممتاز عمل کردند چرا که این امر را دین، اخلاق و ملیتشان بر آنها لازم ساخته و هیچ یک از این مزدوران را که همه روزه به مردم تعدی می کردند، نکشتند.

نصرالله گفت: کسی از این افرادی که به فلسطین اشغالی گریختند، نخواسته بود که این کار را انجام دهند و از نظر ما دولت باید به محاکمه مزدوران اقدام کند.

وی ادامه داد: در خصوص حفاظت از جنوب کشور و مردم در برابر تعدی های اسراییل، ممکن است که مردم این مناطق این سئوال برایشان ایجاد شود که آیا معادله ارتش، ملت و مقاومت به منظور حمایت از آنها قابل اعتماد است؟

سید نصرالله تاکید کرد: 25 می 2000 (سالروز آزادسازی جنوب لبنان و عقب نشینی نظامیان صهیونیست)آخرین میخ را بر نعش آنچه که «اسراییل بزرگ» خوانده می شد، کوبیدیم.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به وحشت رژیم صهیونیستی از موشک های حزب الله اظهار کرد: رژیم صهیونیستی سعی می کند سیطره خود را از نیل تا فرات و رودخانه لیطانی در جنوب لبنان گسترش دهد ولی امروز گروههای مقاومی هستند که به دشمن، وعده شلیک گلوله به سوی سرتاسر سرزمین های اشغالی را داده اند.

وی با اشاره به عملیات ساخت دیوار حایل میان لبنان و رژیم صهیونیستی از سوی این رژیم در جنوب لبنان گفت: این دیوار از هستی و وجود آنها حمایت نخواهد کرد چراکه وجود و هستی آنها بر پایه خرابی، جنایت و کشتار استوار است.

سیدحسن نصرالله با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در سال 2000 میلادی تصریح کرد: دشمن خود به این دستاورد برزگ نیز اعتراف کرده است چراکه باور نمی کرد که روزی از سوی یک گروه مقاوم عربی فرار کند ولی حزب الله ثابت کرد که گروهی عربی اما از نوع دیگر است.

وی همچنین با تقدیرسیدحسن نصرالله ازمساعدت اسد و حریری برای آزادی شهروندان لبنانی گفت: به شکر خدا این عملیات ربایش بدون هیچگونه اثر منفی به پایان رسید و ممکن است که نتایج مثبتی هم داشته باشد.

وی ادامه داد: دولت لبنان از همان لحظه اول، تماس های زیادی به منظور آزادی این افراد برقرار کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حوادث پیش آمده پس از اعلام خبر ربوده شدن شهروندان لبنانی در سوریه، گفت: هیچ دلیلی برای ریختن به خیابان ها و تعدی به اموال عمومی و خصوصی مردم وجود نداشته و این امر از نظر شرعی و قانونی درست نیست.

وی با اشاره به روند اوضاع سوریه گفت: موضع ما درخصوص تحولات سوریه ثابت و روشن است و ما همواره خواستار گفتگو برای حل بحران این کشور بوده و هستیم.

دبیرکل حزب الله آزادی ربوده شدگان را یک تجریه بسیار خوب برای دولت لبنان دانست و گفت: ما از همان لحظه ای که گفتیم مردم به خانه هایشان برگردند، در برابر این مسئله مسئول بودیم و بابت همکاری ترکیه نیز از دولت این کشور تشکر می کنیم.

وی ادامه داد: آنچه امروز روی داد، ما را به یاد اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین می اندازد؛ این رژیم با تجاوز به خاک لبنان اقدام به ربودن شهروندان لبنان از مزرهای فلسطین اشغالی می کرد و آن زمان دولت در دفاع از مردم اقدامی انجام نمی داد و شعار "قدرت لبنان در ضعف آن است" را سر می داد.

سیدحسن نصرالله گفت: در آن زمان امام موسی صدر موضوع تشکیل گروههای مقاومت لبنانی را برای دفاع از جنوب لبنان عنوان کرد.

وی با اشاره به کلیه مراحل قبلی لبنان از زمان اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکنون ادامه داد: اگر در آن زمان و اینک هم دولت به وظایف خود در حمایت از جنوب لبنان عمل می کرد، ما آن را مورد حمایت و تأیید قرار می دادیم ولی اگر دولت به وظایف خود عمل نکند، مردمی هستند که مسئولیت دفاع از لبنان را برعهده می گیرند. (ایرنا)