سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

خبرگزاری فارس: بغداد: عربستان از گروه‌های تروریستی در عراق حمایت مالی می‌کند

دولت عراق، با بیان اینکه عربستان از گروه‌های تروریستی در عراق حمایت مالی می‌کند، تاکید کرد که ریاض مسئول بحران کنونی در عراق است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «فرانسه»، دفتر نخست‌وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای عربستان را مسئول اصلی بحران جاری در این کشور اعلام کرد.

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه عربستان از گروه‌های تروریستی در عراق حمایت مالی می‌کند، تاکید که برخی از جنایات این گروهک‌ها به حد نسل‌کشی می‌رسد.

نخست‌وزیری عراق در این بیانیه از اینکه کابینه عربستان سعودی موضعی عجیب در قبال بحران عراق گرفته است، اظهار تعجب و آن را محکوم کرد و گفت نه تنها موضع عربستان دخالت در امور داخلی عراق است بلکه نوعی «همدستی با تروریسم» است.

در این بیانیه آمده است: دولت عراق مسئولیت هر گونه حمایت مالی و معنوی که این گروهک‌ها دریافت می‌کنند، بر عهده عربستان می‌داند؛ مسئولیت همه جنایاتی که برخی از آن در حد نسل‌کشی است و مسئولیت خون مردم عراق و تخریب نهادهای دولتی و آثار تاریخی و مقدسات اسلامی.

دفتر نخست‌وزیری عراق در این بیانیه با اعلام اینکه دولت عراق این موضوع را از طریق قوانین بین‌الملل پیگیری می‌کند، افزود که تلاش برای انقلابی نشان دادن این گروهک‌ها از طرف رسانه‌های سعودی، اهانت به همه انقلابیون و تلاش برای مشروعیت دادن به جنایاتی است که این گروهک‌ها مرتکب می‌شوند.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930327001227#sthash.uTZBbTK0.dpuf