سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

سران وحشی آل سعود در اقدامی بی‌سابقه و از سر وحشت و جنون، همه مناطق مسکونی شمال یمن زیر آتش مداوم بمب و گلوله‌های توپ و خمپاره گرفتند به طوری که طی یک شب 160 بار «صعده» را بمباران کردند.


اکنون در یمن دیگر هیچ جا امن نیست و هر جا که انسانی هست و خانه‌ای وجود دارد، هدف جنگی محسوب می‌شود. سران وهابی عربستان آشکارا اعلام کرده‌اند که قصد دارند شهر «صعده» را با ده‌ها هزار نفر جمعیت از صفحه روزگار محو کنند. این مجوزی است که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، در سفر اخیرش به ریاض، به آل‌سعود داده است.
اکنون در یمن غوغای قیامت است و هیچ کس راه فراری ندارد، حتی اگر کودکی شیرخوار در آغوش مادر پناه گرفته باشد و یا پیر زنی بیمار روی تخت بیمارستان مراحل درمانش را طی می‌کند.
اما، این فاجعه بزرگ در حالی رقم می‌خورد که همه کشورهای بزرگ و کوچک و همه سازمان‌های عریض و طویل بین‌المللی و حقوق بشری ساکت هستند و هیچ کس به خود زحمت حتی یک محکوم کردن ساده را هم نمی‌دهد. دلارهای تا نشده سعودی و سایه جنایتکار یانکی‌های آمریکایی، دهان همه این مدعیان را بسته است.
اما، مردم یمن علی‌رغم بی‌مهری جهانی، قول داده‌اند که تا آخر بایستند. یمنی‌ها می‌گویند، خونی که اکنون از بدن‌های نحیف و زنان و کودکان ریخته می‌شود، تنها با خون پاک می‌شود و دیر یا زود آنها از تک‌تک خاندان خوشگذران و بزدل سعودی انتقام خود را می‌گیرند.
جنگنده‌های بمب‌افکن‌، توپخانه‌ها و موشک‌های عربستان سعودی، همزمان تمام شهرها و روستاهای استان صعده را زیر آتش شدیدترین حملات وحشیانه قرار دادند. 80 موشک و خمپاره به مناطق «الحصامه»، «المنزاله» و «الکمب» در صعده و 27 موشک به منطقه «رازح» اصابت کرد که مردم عادی زیادی را قربانی کرد. عربستان سعودی در این دور از تجاوزهای خود با استفاده از بمب‌های ممنوعه و گازهای سمی جنون خود را به نمایش گذاشته که بسیاری از ساکنان صعده و کودکان، به علت اصابت بمب‌های فسفری دچار سوختگی شدید پوست و بدن شدند. هنوز آماری از میزان قربانیان این حملات منتشر نشده است. اما پیش‌بینی شده، شمار زیادی از مردم به شهادت رسیده باشند.
همچنین شبکه المنار، گزارش داده است، صبح دیروز  هواپیماهای سعودی منطقه البقع در صعده را 160 بار موشکباران کردند. این در حالی است که وضعیت مردم استان صعده در یمن با ممانعت رژیم عربستان از ورود کمک‌های بشردوستانه دارویی و فرآورده‌های غذایی، نفت و انرژی به این استان بحرانی گزارش شده است. پزشکان بدون مرز نیز هشدار داده‌اند تشدید این حملات «فاجعه» به بار می‌آورد. جنگنده‌های سعودی برای جلوگیری از رسیدن کمک‌های انسانی به یمن بار دیگر فرودگاه بین‌المللی صنعا را بمباران کردند.
در همین حال «احمد العسیری»، مشاور وزیر دفاع عربستان و سخنگوی ائتلاف عربی علیه یمن در کنفرانسی خبری اعلام کرد: «صعده و مران (دو شهر شیعه نشین شمال یمن که خاستگاه اصلی حوثی‌ها هستند) مناطق نظامی هستند و هدف قرار می‌گیرند. این امر بدین معناست که جنگنده‌های عربستانی بدون تفاوت قائل شدن میان اهداف نظامی و غیرنظامی به بمباران شهرهای مذکور که هزاران نفر جمعیت دارند، خواهند پرداخت.» روز جمعه هواپیماهای عربستانی با پخش اعلامیه بر فراز این دو شهر از ساکنان آن خواسته بودند شهر را ترک کنند اما ملت یمن در پاسخ به تهدید عربستان اعلام کردند که در منازل خود خواهند ماند.
آتش بس 5 روزه
 این اظهارات در حالی است که «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی در کنفرانس خبری مشترک با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: «آتش‌بس در یمن از 22 اردیبهشت (سه‌شنبه) اجرایی می‌‌شود». وی با اعلام این خبر تاکید کرد: «آتش‌بس از 11 شب به‌وقت محلی و به‌مدت 5 روز اجرایی خواهد شد و مدعی شد که موفقیت این آتش‌بس در گروی عملکرد حوثی‌ها خواهد بود.» در واکنش به اعلام آتش بس پنج روزه، «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد: «هدف عربستان از اعلام آتش بس موقت در یمن، سرپوش گذاشتن بر روی جنایات خود در این کشور است.»
پیشروی قبایل یمنی
 از سوی دیگر قبایل یمنی در ادامه پیشروی‌های خود در داخل خاک عربستان، مراکز نظامی دیگری را به کنترل خود درآورند. به گزارش مشرق، قبایل مرزی یمن تاکنون در عملیات‌ متعدد، 10 نقطه مرزی را به تصرف در آورده و با فرار نظامیان و افسران سعودی از پایگاه‌ها، تعدادی موشک میان برد به غنیمت گرفتند.
تظاهرات گسترده
مردم یمن اما از روز جمعه با برپایی تظاهراتی گسترده در صنعا ادامه تجاوز عربستان به یمن را محکوم کرده و از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی خواستند تا به مسئولیت خود در قبال بحران این کشور عمل کنند. تظاهرکنندگان با تاکید بر اینکه کشتار غیرنظامیان یمنی و محاصره آنها برای سرنگونی آل سعود کافی است در بیانیه‌ای اعلام کردند: «تجاوزگران عربستانی شکست خورده‌اند و ادامه جنایت‌های آنها دلیلی بر شکست نظام عربستان و آمریکاست». آنها همچنین تاکید کردند: «یمنی‌ها حق دارند با تمام امکانات خود در مقابل دشمن تجاوزگر بایستند.»

منبع روزنامه کیهان