سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آمریکا و غرب در برابر انقلاب اسلامی اسلام سکولار و تکفیری را ایجاد کرده اند گفت: امروز دنیا اسلام سکولار و تکفیری را در برابر انقلاب اسلامی مقایسه می کند که این مقایسه به نفع مکتب اهل بیت علیه السلام تمام می شود.

 

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو»، از مشهد رحیم پور ازغدی امروز در جمع دانشجویان دانشگاه امام رضا علیه السلام مشهد که در طرح ضیافت اندیشه در آمفی تئاتر این دانشگاه به بیان خصوصیات جامعه اسلامی پرداخت و بیان داشت: در بعضی جوامع ما شاهد تدین و تمدن نیستیم همه ما خوب حرف می زنیم اما رعایت کنندگان بسیار کم هستند همه انسان ها در نصیحت متخصص هستند اما شاهدیم که عقل عملی آنان فلج است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: آنچه در اکثر همه انسان ها وجود دارد این است که ما با مطالعه حرف های زیادی یاد داریم اما متاسفانه آنچه را که فهمیدیم زیر بنای زندگی خود قرار نداده ایم مثلا می دانیم که پول باید چگونه به دست آید اما باز هم مسیرهایی نادرست را برای به دست آوردن آن انتخاب می کنیم اگر به اندازه چیزی که می دانیم و می توانیم اقدام نکنیم باعث می شود که زندگی ما پوچ شود چهل سال درس می خوانیم اما در صورت عدم عمل به آنچه می دانیم احساس می کنیم که همه آنچه که می دانیم عاریه است.

 

وی بیان داشت: مفهوم اراده در تحقق آنچه می دانیم بسیار حائز اهمیت است و روایات بسیاری از اهل بیت در مورد تربیت اراده وجود دارد.

 

وی با اشاره به روایتی از امام حسن علیه السلام خاطر نشان کرد: افراد دو دسته هستند یک دسته افرادی هستند که آنچه را که می خواهند حق است و یک عده افرادی هستند که آنچه را که حق است می خواهند امام حسن علیه السلام در این خصوص با تقسیم افراد به دو گروه بیان می کنند یک عده هر کاری را که بکنند می گویند حق است و یک عده که اراده آخرت دارند می گویند من کاری نمی کنم مگر اینکه بدانم حق است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه متاسفانه کسانی که می گویند هر کاری که من می کنم حق است به روح جامعه ضربه وارد می کنند گفت: آل سعود در یمن روح مردم را خدشه دار نکرد بلکه به آنان ضربه زد اما این دسته افراد آنچه روح جامعه و فرد است را در آخرت و دنیا نابود می کنند با همین توجیه شرعی که کار من حق است و هر کاری که بخواهم انجام می دهم.

 

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کسی صحبت از تشکیل حکومت بر اساس مکتب نمی کرد خاطر نشان کرد: امروز اتفاقاتی که در جهان افتاده از مصر تونس سودان یمن تادیگر انقلابات براساس آثاری است که از انقلاب اسلامی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در جهان ایجاد شده است.

 

وی با بیان اینکه غرب در مقابل انقلاب اسلامی دو اسلامی تکفیری و اسلام خشن اروپایی لیبرال غیرسیاسی ایجاد کرد افزود: جالب است بدانید که همین اسلامی تکفیری یا داعشی در افغانستان سر طالبان را می برد.

 

پروژه داعش پروژه آمریکایی انگلیسی و صهیونیستی است

 

وی با بیان اینکه پروژه داعش پروژه آمریکایی انگلیسی و صهیونیسیتی است خاطر نشان کرد: برای ایجاد داعش رژیم های فاسد عربی مانند آل سعود نیز مشارکت دارند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اسلام غرب گرای اروپایی و غیر سیاسی گفت: اسلامی که در ترکیه حاکم است از نوع همین اسلام است غرب می خواست از طریق این دو اسلام اسلامی که توسط امام خمینی در دنیا جاذبه ایجاد کرد و جوانان را به خود جذب نمود از بین ببرد غرب هنگامی که دید جاذبه انقلاب اسلامی زیاد شده اسلام انقلابی دروغینی ایجاد کردند که این اسلام همان جریان وهابیت تکفیری سیاسی است.

 

وی بیان داشت: هنگامی که بن لادن و القاعده از کنترل عربستان و آمریکا درآمدند با آنها درگیر شدند و شاهدیم که در مدت پانزده سال اخیر ضعیف و ضعیف تر شدند جریان دیگری که طالبان القاعده توسط پاکستان و امارات پول می گرفتند و آمریکا و اسرائیل از آنها حمایت می کنند مدام در حال تقویت شدن است.

 

وی گفت: امروز تعریف شیعه مسئله اصلی در جهان شده به گونه ای که تعریف های مختلفی از شیعه وجود دارد به طور مثال یک نفر از عربستان پول می گیرد اسلام دروغین را به شیعه نسبت می دهد.

 

دنیا دو اسلام جهادی و انقلابی را در حال حاضر با هم مقایسه می کند

 

رحیم پور ازغدی در ادامه با اشاره به شکل گیری گروه های تکفیری و پیوستن جوانان به این گروه ها گفت: در این گروه ها یک عده از رژیم بعث عراق هستند یک عده جوانان اروپایی که جوانان متدین سنی هستند که متاسفانه تحلیل درستی نداشتند و یک عده نیز برای پول آمده اند که همان مزدورها هستند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به راهپیمایی که در اسرائیل با پرچم داعش و با شعار تشکر تشکر راه افتاد گفت: امروز دنیا دو اسلام جهادی و انقلابی یعنی انقلاب اسلامی و اسلامی که داعش مطرح کننده آن است را با هم مقایسه می کند کاری که داعش کرد باعث شد که جنگ علیه استکبار از مرزهای اسرائیل به درون جامعه مسلمین در عراق و سوریه کشیده شود. در مقایسه این دو اسلام جهادی و انقلابی مکتب اهل بیت علیه السلام پیروز خواهد شد.

 

وی بیان داشت: حزب الله لبنان با عقلانیت و اخلاق به مبارزه با دشمن می پردازد اما تکفیری ها با بی عقلی و با اعمالی مانند جهاد نکاح و کشتن مسلمانان و عالمان سنی در عراق و سوریه فعالیت می کنند.

 

وی ادامه داد: همین تکفیری ها در ایران دو الی سه روحانی سنی را که طرفدار وحدت مسلمین بودند در سیستان و بلوچستان و کردستان ترور کردند امروز دنیا عملکرد داعش را می بیند و آن را با انقلاب اسلامی مقایسه می کند انقلاب اسلامی که در شرایط تحریم نیز پیشرفت کرد، در مدت 35 سال انتخابات برگزار کرد به فلسطین و لبنان کمک کرد که این کمک باعث شکست اسرائیل شد در این مدت به وجود آمدنش به هیچ کشوری حمله نکرده است.

 

هدف آمریکا از ایجاد تکفیری ها ترساندن جهان از اسلام انقلابی است

 

رحیم پورازغدی با بیان اینکه هدف آمریکا و غرب از به وجود آوردن گروه های تفکیری ترساندن جهان از اسلام انقلابی است گفت: با کارهایی که داعش انجام می دهد کاری کردند که اگر اسمی از جهاد و حجاب شنیده شود افرادی که آن را می شنوند از اسلام متنفر شوند غرب با ایجاد داعش به دنبال تنفر دنیا از اسلامی سیاسی بود که غرب را زیر سوال ببرد و اسرائیل را به زیر بکشد همچنین درمیان مسلمین ایجاد وحشت کند که به سمت ایجاد انقلاب در کشورشان نزدیک نشوند.

 

وی جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی درجهان و تبدیل مبارزه مستضعفین با مستکبرین به دعوای مذاهب اسلامی با هم و تسلط دوباره غرب بر جهان اسلام را از اهداف جنایات تکفیری ها برشمرد و افزود: غرب در کنار اسلام تکفیری اسلام قلابی دیگری به نام اسلام معتدله ایجاد کرد که نماد آن کشور ترکیه است ملت ترکیه تشنه اسلام هستند و عده ای که با شعار حجاب سرکار آمده اند هنوز نتوانستند در این کشور حجاب را آزاد کنند این افراد عمل شان با شعارهایی که داده بودند برای پیروزی درانتخابات ترکیه یکسان نیست مثلا اولین کشور مسلمانی که اجازه ازدواج هم جنس بازان را داد و آن را قانونی کرد کشور ترکیه بود همین اسلام گراها در ترکیه پشتوانه داعش شدند حال در صورتی که پرچم عثمانی را می خواهند برافرازند.

 

وی با تاکید براینکه ترکیه هیچ جا علیه اسرائیل حضور ندارد در حالی است که رابطه خود را با حزب الله و حماس قطع کرده خاطر نشان کرد: این اسلام دموکراتیک اعتدالی اروپایی دارای رابطه با اسرائیل است و جنگ علیه عراق و سوریه راه انداخته است.

 

وی گفت: امروز دنیا اسلام سکولار و اسلام تکفیری را در برابر انقلاب اسلامی مقایسه می کند ترکیه از یک طرف پرچم عثمانی را دارد و از طرف دیگر جنگ علیه مسلمین راه می اندازد.

 

شاخصه های امام حسن علیه السلام برای جامعه اخلاقی و شیعی

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روایتی از امام حسن علیه السلام گفت: در روایتی از امام حسن علیه السلام شاخصه هایی برای جامعه اخلاقی و شیعی مطرح شده است که اولین آن حلم است حلم یعنی قدرت تحمل و کنترل خشم و خشونت و حاکمیت بر خود؛ در جامعه اسلامی و شیعی خشم و خشونت وجود ندارد از علائم مومن داشتن لبخند است.

 

وی ادامه داد: در این روایت شاخصه ای دیگر که گفته شده این است که اگر کسی به شما بدی کرد جواب بدی را با خوبی بدهید البته این اصل باید در روابط شخصی حاکم باشد نه در روابط سیاسی مثلا صدام بد است چون ظالم و دشمن مسلمین است مسلمانی که در برابر دشمن عقب نشینی کند مومن و مسلمان نیست و وی دچار خفت شده است اگر می خواهید با کسی مبارزه کنید با روش درست باید مبارزه کرد.

 

وی تاکید کرد: کافی نیست هدف انسان خوب باشد بلکه باید روش انسان هم خوب باشد هیچ گاه هدف وسیله را توجیه نمی کند.

 

رحیم پورازغدی طبق روایت امام حسن جامعه خوب را جامعه ای دانست که به فکر منافع دنیوی در حد حقوق شان هستند اما هار نمی شوند و عطش لذت ندارند.

 

وی شرف و داشتن روابط انسانی و اهل مقاومت بودن نه اهل تسلیم و سازش عفو کردن و داشتن مروت و جود داشتن را از دیگر شاخصه های جامعه اخلاقی و انسانی درروایت امام حسن علیه السلام دانست.

 

وی در پایان تاکید کرد: دنیا از حقوق بشری حرف می زند که به آن عمل نمی کند اما ائمه ما از حقوق بشری گفتند که در عمل نیز بر آن ثابت قدم بودند.