سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

 مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: توقع برقراری وحدت با کسانی که در روز عاشورا هتک حرمت کردند یک توقع بی‌جا است زیرا فقط وحدت در چارچوب نظام معنا دارد.

        

ولایتی در گفتگو با فارس:

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که در نامه محسن رضایی که خطاب به مقام معظم رهبری منتشر شد، از رهبری درخواست شده که در صحنه حضور پیدا و رهنمودهایی برای طرح وحدت ملی ارائه کنند و در بیانیه اخیر میر حسین موسوی نیز محور یکی از بندهای آن نیاز به آشتی ملی است، بعد از راهپیمایی با شکوه مردم در 9 دی ماه نسبت به طرح مباحث این چنینی پیرامون وحدت ملی چه تحلیلی دارید، گفت: اصل اتحاد ملت ایران ضروری است و اتحاد خود را نیز ثابت کرده‌اند و اساسا اگر متحد نبودند چنین انقلابی را به ثمر نمی‌رساندند و 30 سال پای آن نمی‌ایستادند و در جنگ تحمیلی نیز با مقاومت پیروز نمی‌شدند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز با وجود همه دشمنی‌هایی که علیه ایران می‌شود عملا نیروهای اطلاعاتی غربی و ناتو دو تا دور کشور ما حضور دارند و با وجود این فشارها اگر وحدت ملی پشت سر مقام معظم رهبری نبود امکان اینکه مردم و نظام بتواند در برابر فشار فزاینده نظامی، سیاسی، تبلیغاتی رسانه‌های غربی دوام بیاورند نبود.
وی با بیان اینکه وحدت ملی به آن معنایی که مورد نظر است و کارآیی دارد در جامعه حاصل است، تصریح کرد: اساس این نظام بر حاکمیت اسلام است و نماد حاکمیت اسلام وجود ولی فقیه در راس نظام است و این از افتخارات نظام اسلامی و کشورهای جهان سوم است.
ولایتی خاطر نشان کرد: در هیچ یک از کشورهای اسلامی چنین اقتدار، استقلال، وحدت و نوع آوری را در نوع حکومت و اینکه مستقل از بیگانگان باشد و جلوی اعمال نفوذ بیگانگان بایستد وجود ندارد.
مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه در هیچ یک از کشورهای اسلامی و غیر متعهد نمونه‌ای مانند شیوه حکومت در ایران پیدا نمی‌کنید، تصریح کرد: حکومت اسلامی ایران با صلابت کشور را اداره می‌کند و با برقراری ارتباط بین‌المللی از یک قدرت ملی به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است.
و با بیان اینکه آمریکایی‌ها در موضوع فلسطین، لبنان، عراق و افغانستان خواهان این هستند که با ایران تعامل کنند، افزود: اگر تاثیرگذاری ایران نبود آنان بدنبال جلب نظر ایران نبودند با این وجود با گفت که وحدت حاصل است.
وی تاکید کرد: توقع بر قراری وحدت با کسانی که در روز عاشورا هتک حرمت کردند یک توقع بی‌جا است زیرا فقط وحدت در چارچوب نظام معنا دارد.
ولایتی گفت: کسانی که پای بند به نظام هستند، اصل ولایت فقیه را نماد نظام می‌دانند و اساسا ستون خیمه نظام اصل ولایت فقیه است.
انتهای پیام/ب