سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه اعلام کرد حمایت مالی بین المللی از افغانستان مشروط به عملکرد بهتر دولت حامد کرزای رئیس جمهور این کشور است.

تهران/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی 1388/10/19
وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه اعلام کرد حمایت مالی بین المللی از افغانستان مشروط به عملکرد بهتر دولت حامد کرزای رئیس جمهور این کشور است.
دیوید میلیبند در مصاحبه ای در پایتخت پاکستان گفت : " در صورتی که مطمئن نباشیم مبالغی که می پردازیم به چه صورت هزینه خواهد شد، از پاکستان حمایت مالی نخواهیم کرد و دیگران نیز همین کار را خواهند کرد ".
میلیبند برای دیداری دو روزه به پاکستان سفر کرده است که این ششمین سفر وی به این کشور از زمان منصوب شدن به عنوان وزیر امور خارجه انگلیس است.
میلیبند به منظور کمک به کنفرانس اتی در خصوص افغانستان که قرار است در لندن برگزار شود به پاکستان سفر کرده است.
دولت های انگلیس و افغانستان در پایان ماه ژانویه میزبان این نشست خواهند بود و بیش از شصت کشور و نهاد و سازمان بین المللی در آن شرکت خواهند کرد.
گوردون براون نخست وزیر انگلیس مجموعه ای از مسائل مهم را برای این کنفرانس مطرح کرده است که دولت افغانستان باید به انها پایبند باشد. این مسائل مهم و نقاط عطف، جدولی زمانی را برای ایجاد اصلاحات در نیروی پلیس افغانستان و مبارزه با فساد در بر می گیرد.
میلیبند گفت کرزای نقشه راه بسیار روشنی را در سخنرانی اخیر خود تعیین کرده و حمایت بیشتر جامعه بین المللی را خواستار شده است. با این حال، وزیر امور خارجه انگلیس گفت جهان نظاره خواهد کرد تا ببیند ایا کرزای به وعده ها و قول های خود برای بهبود زندگی مردم افغانستان عمل خواهد کرد یا خیر.
میلیبند همچنین گفت مردم افغانستان نمی خواهند بار دیگر تحت سلطه طالبان قرار گیرند. وزیر امور خارجه انگلیس خاطر نشان کرد برخی افراد که به سوی ستیزه جویی جلب شده اند باید به جامعه بازگردانده شوند تا در آن کار و فعالیت کنند و از آن دفاع کنند.
میلیبند همچنین روز شنبه با یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان دیدار کرد. وزیر امور خارجه انگلیس همچنین با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد و دو طرف پس از این دیدار در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کردند.
به گزارش اسوشیتدپرس از اسلام اباد، وی همچنین قرار است با اصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان و نواز شریف نخست وزیر سابق این کشور و همچنین ژنرال اشفق پرویز کیانی فرمانده ارتش پاکستان دیدار کند.