سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

وزیر امورخارجه ایران با تاکید بر اینکه ایران و بحرین به عنوان دو کشور همسایه روابطی نمونه در سطح منطقه دارند،گفت:برخی گمان می کردند با لشکرکشی و نظامی گری می توانند مشکلات منطقه را حل کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، وزیر امور خارجه کشورمان روز شنبه در دیدار خلیفه بن احمد الظهرانی ـ رییس مجلس بحرین ـ در تهران افزود: هشت سال قبل نیروهای آمریکایی با ادعای ماموریت برای تحقق شعار اعاده امنیت، جلوگیری از افراط‌گرایی و تروریزم و مقابله با تولید و قاچاق موادمخدر وارد افغانستان شدند؛ اما نتیجه این سیاست غلط، توسعه ناامنی از بخشی از افغانستان به منطقه، گسترش افراط‌گرایی به سایر کشورها و افزایش تولید مواد مخدر از چند صد تن به 9 هزار تن بوده است.

وی با اشاره به تکرار این تجربه شکست خورده در خاورمیانه و عراق اظهار کرد: مشکلات جدی در منطقه همه کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از این رو تنها اهتمام خود کشورهای منطقه با رویکرد منطقه‌یی مبتنی بر گفت‌وگو و تعاون و اجتناب از رویکردهای فرامنطقه‌یی مبتنی بر سیاست‌های نظامی و مداخله‌جویانه، راه‌حل برون رفت از این مشکلات است.

متکی با استقبال از رفت و آمد هیات‌های مختلف میان ایران و بحرین از جمله سفر هیات پارلمانی این کشور به تهران و مذاکرات و رایزنی پیرامون همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌یی تصریح کرد: حمایت مجالس ایران و بحرین از سیاست‌ها و همکاری‌های منطقه‌یی‌، دولت‌های دو کشور را بیش‌تر مصمم می‌کند تا به دنبال اجرای سیاست‌هایی در جهت حل مسائل منطقه باشند.

وزیر امور خارجه با اشاره به مناسبات تهران ـ منامه به عنوان روابطی نمونه در سطح منطقه، مجالس دو کشور را حامیان روابط برادرانه، صمیمی و نزدیک فیمابین خواند.