سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

به گزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی در مراسم یادواره چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان که در وزارت خارجه برگزار شد ضمن تشکر از وزیر امورخارجه کشورمان اظهار امیدواری کرد با تلاش مضاعف دست اندرکاران گامهای موثری در جهت روشن شدن حقایق در خصوص دیپلماتهای ایرانی برداشته شود....

وی یادآوری موضوع ربایش این پرستوهای مهاجر را اقدامی ارزنده و موجب رسوایی بیشتر صهیونیسم و برملا شدن ماهیت سبعانه مدعیان حقوق بشر دانسته و گفت : اکنون و پس از 27 سال سردمداران استکبار و حامیان اسرائیل پلید باید پاسخ دهند که سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان به کجا رسید و چگونه با نقض مقررات بین المللی نمایندگان رسمی ایران را در عین مصونیت دیپلمات ربودند
وی در ادامه گفت : صلحی که عادلانه نباشد ناپایدار است . اگر با اقدامات ددمنشانه ای از قبیل آدم ربایی و قتل و جنایت و تعدی و تجاوز و تصرف رفتار شود هیچ وجدانی نخواهد پذیرفت .
وی افزود : تعهد نسبت به کنوانسیونها و مقررات بین المللی یک ضرورت است و اگر کشوری خود را مقید به اصول بین المللی نداند این خسارت متوجه دیگر کشورها نیز می شود.
وی با اشاره به کارنامه سیاه 60 ساله رژیم صهیونیستی گفت : رفتار غیر انسانی این رژیم سرشار از عدول از ارزشها و نوامیس و مسلمات بین المللی و نقض فاحش حقوق ملتهاست .
وی گفت : همه شاهدیم که قطعنامه های کمرنگ و بی خاصیت مجامع بین المللی علیه این رژیم نیز مورد بی توجهی قرار می گیرد. حقوق بشر و حقوق بشردوستانه طی این مدت همواره بدترین آسیبها و اختلالات را به خود دیده است . ماهیت این رژیم با ترور و آدم کشی قرین شده و حقوق زنان و کودکان پایمال می شود و این همه تحت لوای حمایتهای بی دریغ قدرتهای مدعی است .
دری نجف آبادی تاکید کرد : نمونه این جنایات ربودن چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان است . از جمله دیگر اشتباهات بزرگ آنها ربودن امام موسی صدر است که لکه ننگی برای آنها تا ابد خواهد بود.
وی با اشاره به مقررات بین المللی در زمینه مصونیت دیپلماتیک گفت : مصونیت سیاسی دیپلماتها یک اصل مسلم است و اگر به این اصل بین المللی توجه نشود امنیت نمایندگان کشورها با خطرات جدی تر مواجه خواهد شد.
دادستان کل کشور افزود : اگر بنا باشد جنایتکاران بی کیفر بمانند این باعث تشدید انگیزه های مجرمانه می شود. از نظر ما سکوت در برابر جنایتکاران مشارکت در جنایات است و جهانیان باید از این قبیل رفتارها اعلام برائت و اظهار تنفر کنند.
دری نجف آبادی تصریح کرد : مجامع بین المللی شورای امنیت و... نقش خود را باید ایفا می کنند و نباید در حاشیه بنشینیم و اجازه دهیم جنایت کنند . اینجانب از دبیرکل سازمان ملل متحد می خواهم پس از سپری شدن 27 سال از این اقدام سبعانه نسبت به روشن شدن سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان تلاش جدی معمول دارند .
وی افزود : در این پرونده مسئولیت اشغالگران غیرقابل اغماض است و نقش آفرینی یک کمیته حقیقت یاب بین المللی لازم است .
دادستان کل کشور اظهار داشت : سازمان ملل عادلانه و بدور از تبعیض عمل کند تا به سرنوشت جامعه ملل دچار نشود جدی تر و بیطرف تر رفتار کند تا تاریخ مهر محکومیت به کارنامه آن نزند.
وی با اشاره به مصادیق اقدامات ضد بشری برخی قدرتها علیه ایران اسلامی اشاره کرده و گفت : حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران بمبارانهای مکرر مناطق مسکونی ایران در جنگ ایران وعراق و 350 بار بمباران شیمیایی و به خاک و خون کشیده شدن بیش از 230 هزار تن از جوانان این مرز و بوم حوادث دلخراش و تکان دهنده ای است که کارنامه استکبار را سیاه تر و ملکوک تر ساخته است .

 منبع مطالب