سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری تاکید کرد: باید در برخورد و محاکمه سران فتنه هوشیارانه و مدبرانه عمل کرد.

                                                      

عبدالرضا مرادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب در خصوص راهپیمایی باشکوه مردم روز نهم دی ماه اظهار داشت: توجه به خواسته مردم باید در سرلوحه برنامه‌های کاری روسای سه قوه قرار گیرد.
وی به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه قاطعیت و سرعتی که در خصوص حوادث اخیر به کار گرفته مِی‌شود باید مدبرانه باشد اشاره و گفت: برخورد‌ها باید به گونه‌ای باشد که اگر فردی گناهی نکرده به وی ظلمی نشود.
مرادی با تأکید بر اینکه مجلس، قوه قضائیه و قوه مجریه در چارچوب مسائل نظارتی خود وظایف خاصی دارند، افزود: اگر نیاز به قانون گذاری باشد مجلس مکلف است قانون را وضع کرده و کار نظارتی خود را نیز به درستی انجام دهد تا حقی از فردی ضایع نشود.
وی ادامه داد: قوه مجریه، مسئولان امنیتی، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و وزارت کشور نیز باید بسیار دقیق، صریح، قاطعانه و بدون تعارف اغتشاشگران و فتنه‌گران اصلی روز عاشورا را با ادله محکم شناسایی کرده و تقدیم دادسرا کنند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: مراجع فضایی در دادسرا و دادگاه‌ها باید با سرعت، دقت عمل و به گونه‌ای که عدالت کاملا اجرا شود به جرایم رسیدگی کنند تا دغدغه مردم رفع شود.
وی گفت: قوای سه گانه باید افرادی را که به دنبال فتنه‌گری، توطئه و براندازی نظام بوده و بر در خیمه دشمن تجمع کرده‌اند رصد کرده و با آنها برخورد کند.
مرادی ادامه داد: مردم باید با تیزبینی به موضوع نگاه کرده و با روشنگری‌های لازم فتنه اخیر جامعه را تشخیص دهند.
وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر مقایسه وضعیت مشابه و غبارآلود کنونی با زمان خلافت ظاهری حضرت علی (ع) گفت: در آن زمان که شهید مطهری از آن به افق تاریک و کوره راه یاد کرده حضرت علی (ع) با چنین فتنه‌ای روبرو بودند که خوارج ظهور کرده و ایشان فتنه را تشخیص دادند و به موقع با آن برخورد کردند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تأکید بر اینکه اکنون فتنه زمان امام علی (ع) در راستای منافع دشمن در حرکت است، تصریح‌کرد: افرادی که اکنون علیه مقام معظم رهبری و نظام حرکت می‌کنند افرادی هستند که در اوایل انقلاب علیه امام (ره) و نظام جمهوری اسلامی حرکت کرده و شعار می‌دادند.
وی اضافه‌کرد: افرادی که در زمان انقلاب دل امام (ره) را به درد آوردند، امروز مقام معظم رهبری را دل آزرده می‌کنند.
مرادی در پایان با اشاره به اینکه قوای سه گانه باید توجه ویژه‌ای در برخورد با فتنه‌گران داشته باشند، خاطر‌نشان‌کرد: امروز هوشیاری مردم باید در راس همه امور باشد و مسئولان بدانند که مردم از آنها جلوتر بوده و اگر حرکتی نابخردانه صورت گیرد مردم بهتر متوجه می‌شوند.
انتهای پیام/