سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

ماهواره‌های دیگری غیر از "طلوع " نیز در حال ساخت است. وزیر دفاع گفت: تیم‌های دیگری در کنار تیم ماهواره امید محصولات خود را در دهه فجر ارائه می‌دهند.
 

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مصلح در حاشیه نوزدهمین همایش بین‌المللی خلیج‌فارس در جمع خبرنگاران در خصوص رونمایی از ماهواره ملی طلوع در دهه فجر گفت: در حال حاضر چند تیم در حال ساخت این ماهواره هستند و این موضوع در سطح کشور فراگیر شده و این کار در دانشگاه‌های ما انجام می‌شود و تیم ماهواره امید هم محصول جدید خود را ارائه می‌دهند.
وی اضافه کرد: ماهواره ملی طلوع مصارف سنجشی دارد.
وحیدی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر احتمال حمله آمریکا به پایگاه‌های هسته‌ای ایران گفت: اظهارات متنقاضی در این خصوص مطرح شده و ایران هم اعلام کرده است به دلیل همین تهدیدهایی که صورت گرفته بود سایت فردو را که به لحاظ استحکامات ایمنی در وضعیت بهتری است را تاسیس کرده و ما فکر نمی‌کنیم که این بی‌عقلی را انجام دهند و بخواهند به ایران حمله کنند.
وزیر دفاع در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر همکاری‌های ایران و عربستان در منطقه اظهار داشت: ما همواره آماده بوده‌ایم و به عربستان هم اعلام کردیم به عنوان دو کشور بزرگ منطقه، حوزه‌های بیشتری را برای همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و دفاعی و نظامی دنبال کنیم و از سوی ایران آمادگی‌هایی اعلام شد و آنها هم آمادگی‌های اعلام کردند. که باید تلاش کنیم این همکاری‌ها بیشتر شود.
وحیدی در خصوص دخالت ایران در حل بحران یمن تصریح کرد: وزارت خارجه اعلام کرده است که می‌تواند در بحث یمن میانجیگری کند و هر موقع پاسخ مثبتی از طرفین دریافت کردیم ایران می‌تواند وارد موضوع شود.
وی در ادامه در خصوص روابط ایران و ترکیه گفت: همکاری‌های بسیار خوبی بین ایران و ترکیه وجود دارد و اقدامات ترکیه به ویژه در منع رزمایشی که اسرائیل در این کشور داشت یک گام مهم دفاعی در این حوزه قلمداد می‌شود که مورد استقبال ایران قرار گرفت.
وی افزود: بسترها روز به روز برای تحکیم روابط و توسعه در همه جوانب از جمله دفاعی میان ایران و ترکیه فراهم می‌شود و بحث سپر دفاعی که آمریکا به دنبال راه‌اندازی آن در ترکیه است موضوع مبهمی است که سیاستمداران آمریکایی گرفتار آن شده‌اند و نمی‌توانند دورنمایی مشخصی برای آن تعیین کنند و از طرفی هم مسئولیت‌هایی دارد و ما گمان نمی‌کنیم دوستانمان در ترکیه کاری که علیه ایران باشد را انجام دهند.
وحیدی در پایان در خصوص همکاری ایران با کشورهای مختلف برای مقابله با تروریسم گفت: با کشورهای مختلف در زمینه امنیتی همکاری‌هایی برای مقابله با جریانات تروریستی داریم و در جاهایی که لازم باشد دستگاه‌های امنیتی ما با دستگاه‌های دیگر کشورها همکاری می‌کنند. تروریسم یک موضوع مشترک است که باید از صحنه حذف شود.
انتهای پیام/