سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

یقینا انگلیس در حوادث پس از انتخابات کشور دخالت و نقش داشته است.
خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون اقلیت با مغرضانه خواندن ادعای اخیر سفیر انگلیس که نقش رسانه بی‌بی‌سی و دولت متبوعش را در اغتشاشات پس از انتخابات رد کرده است، گفت: این کشور یقینا در این حوادث دخالت رسمی و نقش داشته است.

محمد رضا خباز نماینده مردم کاشمر و عضو شاخص فراکسیون اقلیت (اصلاح طلبان) مجلس شورای اسلامی که با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس پیرامون نقش دولت انگلیس و رسانه‌های وابسته به آن در حوادث پس از انتخابات و نیز عملکرد صدا و سیما سخن می‌گفت، با اشاره به پیشینه دولت استعماری انگلیس در کشورمان، اظهار داشت: ماجرای دولت استعمارگر انگلیس برای هر ایرانی منصفی مشخص است.
وی با تاکید بر اینکه بیشترین ضربه‌ها را ایران قبل از آمریکا از دولت انگلیس خورده است، خاطر نشان کرد: این دولت مدت‌ها رضاخان را بر این کشور حاکم کرد و کلی از عقب ماندگی‌‌های کشور ما از دولت پهلوی است. ضمن آنکه رضاخان عامل دست استعمار پیر انگلیس بود.
خباز هدف از راه اندازی رادیو بی بی سی و شبکه فارسی آن را از ابتدا پیگری منویات دولت استعمارگر انگلیس خواند و متذکر شد: انگلیسی‌ها با هدف خیرخواهانه و خدمت به بشریت و هدایت انسان‌ها رسانه‌های خود را راه اندازی نکرده‌اند بلکه آنان برای این رسانه‌ها اهداف استعماری را تعریف و برای رسیدن به اهداف خود از هر ابزاری همچون رادیو و شبکه بی بی سی استفاده می‌کنند.
این نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم با ابراز تاسف از اینکه شبکه بی بی سی فارسی در برخی از منازل رسوخ کرده است با ارائه آماری اعلام کرد که پس از انتخابات در کشور ما 30 درصد فروش آنتن‌های ماهواره‌ای افزایش پیدا کرده است.
وی اگر چه افزود که این آمار رسمی نیست اما گفت: پس از آنکه این مساله را در مجاری رسمی و نظارتی اعلام کرده است این آمار را آنان را رد نکرده‌اند.
خباز افزود: حتی متدینین و آنهایی که قبل از انقلاب تلویزیون نگاه نمی‌کردند الان رو به ماهواره‌ آورده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه استعمار انگلیس هیچ گاه خیر خواه ما نبوده است، اظهار داشت: انگلیس دنبال اهداف خود است تا بتواند دوباره بر کشورمان سلطه پیدا کند و اگر نتوانسته سلطه سیاسی برقرار کند سلطه اجتماعی و اقتصادی را نسبت به کشورمان دنبال کند از این رو تکلیف آنان مشخص است.
عضو شاخص فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از سیاست‌هایمان به گونه‌ای بوده که افراد خود به سمت رسانه‌های بیگانه رفته‌اند، دلیل این امر را سیاست‌های نادرستی اعلام کرد که در کشور به ویژه پس از انتخابات در کشورمان رخ داده است.
وی افزود: هر چقدر ما فضا را ببندیم برای رسانه‌های بیگانه رونق درست خواهیم کرد.
خباز با ذکر این سخن از شهید مطهری مبنی بر اینکه "اخبار در هر کشوری برای مردم مثل بقیه‌ نیازهایشان باید از مجاری صحیح تامین شود " خاطرنشان کرد: اگر اخبار صحیح را در اختیار مردم نگذاریم آنان برای تامین این نیاز خود به راه‌های دیگر رجوع خواهند کرد.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی رسانه‌ ملی و رسانه‌های خودی را به مثابه آب زلالی تشبیه کرد که اگر مخاطب به آنان برای تامین نیاز خود مراجعه نکند از رسانه‌های بیگانه که همچون آبی متعفن و گندآلوده است،‌ استفاده خواهند کرد.
وی مهمترین آسیب استفاده از رسانه‌های بیگانه را بی اعتمادی مردم به نظامشان ذکر کرد و افزود: وقتی فردی همواره در خانه‌هایش برای استفاده از اخبار به شبکه‌های خارجی مراجعه کند، معلوم است که آنان افکار وی را بمباران و به صورت نادرست او را تغذیه خواهند کرد.
خباز با اشاره به دیدار اعضای فراکسیون اقلیت مجلس با رئیس دستگاه قضایی خاطرنشان کرد که در این دیدار نسبت به فضای محدود رسانه‌ها در کشور انتقاداتی شد چرا که هیچ ایرادی ندارد دو نفر منتقد نیز وجود داشته باشد.
نویسنده کتاب مردم سالاری دینی با بیان اینکه در صدر اسلام هیچکدام از بزرگان ما با منتقد خود برخورد فیزیکی نمی‌کردند، متذکر شد: یکی از منافقین شماره یک امیر المومنین در جلسه‌ای به ایشان انتقاداتی بی انصفانه را روا داشت اما امام (ع) به وی پاسخی صحیح داد.
این تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب با یادآوری اینکه اگر پاسخ‌های مستدل و منطقی بزرگان ما در صدر اسلام نبود الان از آنان به عنوان بزرگترین دستمایه خود نمی‌توانستیم استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: ما که دارای قدرت منطقی قوی و دینی هستیم نباید از انتقاد انتقاد کنندگان هراس داشته باشیم و باید کاملا به آنها اجازه دهیم که حرفشان را بزنند تا در کنار این سخنان مسائل برای نسل جوان روشن شود.
وی با بیان اینکه شهید مطهری پیش از انقلاب بر ضرورت ایجاد کرسی درس اساتید مارکسیست در کنار اساتید فقه و اصول اسلامی در دانشگاه‌ها تاکید داشت، افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص کرسی‌های آزاد اندیشی باید اجرایی شود که مسئول آن نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که خود عامل اصلی توقیف روزنامه‌ها است.
خباز در ادامه به مناظرات سیاسی رسانه‌ ملی اشاره کرد و گفت: این مناظرات خیلی خوب بود چرا که با آرامش کشور کمک می‌کند اگر چه ما از اول نیز همچون رهبر معظم انقلاب تاکید داشتیم که مناظرات ادامه پیدا کند تا شاهد برخی از مسائل نباشیم.
نماینده مردم کاشمر در خانه ملت با اشاره به استقبال خوب مردم حوزه انتخابیه خود از مناظره‌های صدا و سیما، خاطرنشان کرد: از آن شب که مناظرات تلویزیونی برگزار می‌شود بازار رادیوها و رسانه‌های بیگانه بی رونق است؛ حال چرا نباید این کار را ادامه بدهیم.
وی با بیان اینکه در کنار مطبوعات سایت‌های که دل در گرو سربلندی کشور دارند باید اجازه بدهیم تا سخن بگویند، ‌خاطر نشان کرد: با این کار حرف‌های بی‌حساب رسانه‌های بیگانه پاسخ داده خواهد شد چرا که دین و اعتقادات ما حرف‌های بسیار محکمی را دارد.
خباز با مغرضانه خواندن ادعای اخیر سفیر انگلیس در تهران که نقش رسانه بی بی سی و دولت متبوعش را در اغتشاشات پس از انتخابات رد کرده است، خاطر نشان کرد: اینها خیرخواه ملت ما نیستند و با این گونه ادعاها می‌خواهند از مخصمه‌ای که به آن گرفتار شده‌اند رهایی پیدا کنند.
وی با بیان اینکه دولت انگلیس بی آبروی و رسوایی برای خود به بار آورده است‌، افزود: این کشور در حوادث بعد از انتخابات دخالت رسمی و نقش اساسی داشت و هم اکنون به دنبال به دست آوردن آبروی برای خود است.
عضو ارشد فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یقینا رسانه‌های انگلیسی و بیگانه هر روز دنبال بمباران افکارها هستند، خاطرنشان کرد: از این طرف نیز ما با اقدامات اشتباه خود برای این رسانه‌ها مشتری درست کرده‌ایم.
انتهای پیام/ب