سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

                                   
قوه قضائیه باید مهدی و فائزه هاشمی را مانند سایر متهمان محاکمه کند

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت تاکید کرد: عدالت حکم می‌کند که قوه قضائیه فائزه و مهدی هاشمی را مانند سایر متهمان محاکمه کند.                                           

زهرا احمدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار حوزه خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه باید با تمامی مردم بر طبق قانون برخورد و رفتار کرد، اظهار داشت: رفتار قانونی با مردم بیانگر این مطلب است که قانون چارچوب مشخصی داشته و همگان بر اجرای آن الزام دارند.

وی با بیان اینکه اجرای قانون باید در خصوص افرادی که دارای مسئولیت بوده و شغل‌های حساس دارند، به صورت جدی‌تری اعمال شود، تصریح کرد: برخورد قانونی با مسئولان باعث می‌شود تا مردم بدانند که قانون فقط برای آنها به وجود نیامده است و در واقع قانون چارچوبی است تا از روی دادن تخلف به خصوص از ناحیه مسئولان جلوگیری کند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگوی عملکردهای خود باشند، گفت: البته مسئولان بایستی در خصوص عملکرد نزدیکان خود نیز پاسخگو باشند، زیرا در بسیاری از موارد نزدیکان مسئولان با سوء استفاده از موقعیت مسئولان نزدیک خود به رفتارهای غیرقانونی دست می‌زنند.

احمدی با اشاره به اینکه متاسفانه در طی سال‌های اخیر بحث آقازاده‌ها به صورت جدی در سطح جامعه مطرح شده و مردم نیز رسیدگی به تخلفات این افراد را خواهانند، خاطرنشان کرد: باید با افرادی که به نام آقازاده در سطح جامعه شناخته می‌شود مانند افراد عادی بر طبق قانون رفتار کرد. زیرا آنها به دلیل موقعیت خود نسبت به سایر مردم امکان تخلف بیشتری دارند به همین دلیل بایستی قانون نیز در قبال آنها به صورت جدی‌تری اعمال شود.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در ادامه با اشاره به مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: متاسفانه وی به گفته مسئولان امنیتی و قضایی کشور در حوادث بعد از انتخابات جزو هسته اصلی بوجود آوردنده بود، اما به دلیل بعضی از اهمال‌کاری‌ها از کشور خارج شد و دستگاه قضایی نتوانست وی را برای ارائه توضیحات به دادگاه فرا خواند.

وی با تاکید بر اینکه بایستی همه افراد مطابق یک قانون مورد مواخذه قرار گیرند، گفت: مهدی هاشمی اگر خود را بی‌گناه می‌داند، بایستی در دادگاه حاضر شده و مباحث خود را مطرح کند، اگر متخلف بود با وی برخورد شود و اگر بی‌گناه بود، مطمئنا مسئله مشخص خواهد شد.

احمدی‌ اضافه کرد: متاسفانه مهدی هاشمی مدتی پیش به بهانه رسیدگی به دفاتر دانشگاه آزاد در خارج از کشور از ایران خارج شد و به انگلستان سفر کرد و همچنان هم در خارج از کشور به سر می‌برد و با توجه به اعترافاتی که در دادگاه در خصوص نقش وی در شکل‌گیری حوادث بعد از انتخابات شده است، باید دستگاه قضایی برای بازگرداندن مهدی هاشمی به کشور اقدام جدی انجام دهد که متاسفانه شاهد رخ دادن چنین اقدامی از سوی دستگاه قضا نیستیم.

این فعال دانشجویی با اشاره به حضور فائزه هاشمی رفسنجانی دیگر فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اغتشاشات بعد از انتخابات اظهار داشت: این فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی در خارج از کشور به سر نمی‌برد و حضور وی نیز در اغتشاشات بعد از انتخابات به وضوح مشاهده شده است، ولی سوال اینجاست که چرا دستگاه قضایی همچنان از احضار وی به دادگاه برای ارائه توضیحات خودداری می‌کند؟
انتهای پیام/ع