سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

شجاعی با اشاره به ارجاع پرونده فرزندان هاشمی به دادسرا؛
مهدی هاشمی برای انجام تحقیقات باید شخصا حاضر شود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل حقوقی با اشاره به ارجاع پرونده فرزندان هاشمی به دادسرا، تاکید کرد: مهدی هاشمی برای انجام تحقیقات باید شخصا حاضر شود.


 

حجت‌الاسلام علیرضا شجاعی کارشناس مسائل حقوقی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، در خصوص ارجاع پرونده فرزندان هاشمی به دادسرا اظهار داشت: پس از ارجاع یک پرونده به دادسرا، مراحل تحقیق و ارائه مدرک انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پس از اتمام تحقیقات درباره پرونده، پرونده متهم به یک بازپرس ارجاع داده می‌شود و بازپرس نیز پس از اتمام تحقیقات اگر به این نتیجه برسد که فرد مجرم است کیفر خواستی را صادر کرده و پس از آن پرونده برای صدور رای به دادگاه می‌رود.

این کارشناس مسائل حقوقی در ادامه با اشاره به زمان بررسی پرونده در دادسرا تصریح کرد: زمان بررسی پرونده در دادسرا به طور واضح مشخص نیست و پرونده فرزندان هاشمی نیز اگر کسانی در روند رسیدگی به آن اعمال نفوذ نکنند نباید خیلی به طول بیانجامد.

شجاعی با اشاره به اینکه متهم باید برای انجام تحقیقات شخصاً حضور داشته باشد، تصریح کرد: مهدی هاشمی باید برای بررسی پرونده خود از انگلستان بازگردد و در این مرحله وکیل وی نمی‌تواند به جای او حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی 13 بهمن در نشست سیاسی بصیرت که در مسجد اهل البیت(ع) قم برگزار شد در خصوص رسیدگی به پرونده فرزندان هاشمی رفسنجانی، گفت: اراده دستگاه قضایی امروز بر این امر استوار شده است که به هیچ عنوان رسیدگی به اتهامات کسانی که منتسب به خواص هستند را کنار نخواهد گذاشت و پرونده فرزندان هاشمی نیز به دادسرای تهران ارجاع شده و در موعد مقرر در جریان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه تأکید کرد: دستگاه قضائی برای هیچ شخصیتی حاشیه امن قرار نخواهد داد و همه در برابر قانون پاسخگو خواهند بود و برای آنها به هیچ عنوان رویکرد اغماض و کوتاهی را پیش نخواهیم گرفت.
انتهای پیام/ع