سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

پیکر مطهر 89 شهید سربلند دفاع مقدس در آستانه سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س)، پس از نماز جمعه تهران با حضور نمازگزاران تهرانی و امت شهید پرور تشییع شد.
                                          

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت، باشگاه خبری فارس «توانا» در این مراسم معنوی که با حضور گسترده نمازگزاران و مردم شهیدپرور تهران برگزار شد، مداحان به مدیحه سرایی پرداختند.
در وداع با پیکر 89 شهید مطهر دفاع مقدس مردم حال و هوای دیگری داشتند؛ فردی چفیه خود را به تابوت‌های شهدا می‌کشد، مادری کاغذی در دست دارد و یک نگاه به کاغذ یک نگاه به تابوت‌ها دارد، مردم همه در حال گریه هستند و کسی حال صحبت کردن ندارد.
کودکان زیر دست و پای بزرگتر‌ها حرکت می‌کنند ولی کسی گم نمی‌شود چون فضا فضای شهداست.

* یک مادر شهید: دنبال گمشده‌ام هستم

مادر شهیدی که کاغذی در دست داشت و اشکی هم بر گونه‌هایش جاری بود سراسیمه خود را به کانتینر می‌رساند و فریاد و شیون می‌کشد و فرزند خود را صدا می‌کند و می‌گوید: به دنبال گمشده‌ام می‌گردم.

*رحیمیان: یاد و مرام شهدا به جامعه حیات می‌بخشد

حجت‌الاسلام و المسلمین رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثار‌گران در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: یاد، نام و مرام شهدا در زمانی که جامعه به حالت رخوت‌بار و آلوده می‌رود حیاتی دوباره می‌بخشند و به واقع شهدا هستند که زندگی را به ما زندگان الهام می‌بخشند.
امیر دریابان علی شمخانی که در انبوه جمعیت مشتاق و شهید‌پرور تهران برای وداع با 89 پیکر شهدای دوران دفاع مقدس حضور یافته بود در مقابل سؤال خبرنگار ایثار و شهادت فارس تنها اشک‌ از چشمانش سرازیر شد و در حالی که‌ به پیکرهای مطهر شهدا می‌نگریست، به میله‌های وسط خیابان انقلاب تکیه زد و در پاسخ به سؤال تنها اشک ریخت.
عابدین مهدوی به عنوان عکاس خبری شهدا که در خیابان انقلاب حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: این انقلاب به خون شهدا احتیاج دارد تا جامعه تحت تاثیر این خون مقدس تحرک یابد.
وی گفت: حال در این جامعه‌ای که بی‌حجابی در حال افزایش است، حداقل با حضور پیکر این شهدا بی‌حجابان خجل می‌شوند چرا که بار دیگر خون و راه شهدا با چنین برنامه‌هایی امتداد می‌یابد.

وزیر نفت: شهدا بهترین شمع محفل بشریت هستند

سید مسعود میر کاظمی که به عنوان یکی از مسئولان کشوری در برنامه وداع با پیکر 89 شهید سربلند دفاع مقدس حضور یافته بود گفت: به واقع شهید مطهری چه زیبا گفت: "که شهدا بهترین محفل بشریت هستند " و باید بدانیم به راه شهدا هیچ خدشه‌ای وارد نخواهد شد و هرچه بهتر باید راه شهدا را ادامه دهیم.
سلیمانی وزیر سابق ارتباطات و فناوری نیز که در برنامه وداع با پیکر 89 شهید سربلند دفاع مقدس حضور یافته بود، اظهار داشت: همیشه در چنین برنامه‌هایی که برای وداع با شهدا برگزار می‌شود شرکت می‌کنم و آرزو دارم تا زنده‌ هستم راه شهدا را ادامه داده و در نهایت خداوند توفیق شهادت نیز به اینجانب عطا کند.

* یک جانباز دفاع مقدس: جا مانده‌ام

یک جانباز دوران دفاع مقدس که سوار بر ویلچر مسیر همراهی را به سختی در انبوه مردم پرشور باز می‌کرد، در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا» گفت: به حق که خوش به حال شهدا که واقعا ما جا مانده‌ایم.
یک روحانی نیز که با خانواده خود در وداع پیکر شهدا حضور داشت، اظهار داشت: چه زیبا شهید آوینی که گفت "که پندار ما این است که شهدا رفته‌اند و ما مانده‌ایم ولی به واقع این شهدا هستند که زنده‌اند و ما جا مانده‌ایم.
جوانی به نام سید‌مهدی پس از اصرار بسیار تنها یک جمله می‌گوید: شهدا ذخایر عالم بقا هستند و هرچه ما داریم از شهدا و ولایت است.

* علی مطهری: شهدا روح حماسه‌طلبی را در مردم کشور به قلیان می‌آورند

علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز که در حضور جمع کثیری از مردم برای همراهی پیکر شهدا در خیابان انقلاب حضور یافته بود، گفت: شهید مطهری شهدا را محفل بشریت می‌دانست و به واقع شهدا سوختند تا این محفل روشن بماند.
وی اظهار داشت: شهدا چیزی از ما نمی‌خواهند و فقط ادامه راهشان را که به واقع درست‌ترین مسیر به خدا است از نسل کنونی و بازماندگان دوران 8 سال جنگ تحمیلی خواستارند.
مطهری بیان کرد: شهدا همیشه با حضور خود که به واقع زنده‌ترین نیز هستند روح حماسه‌طلبی را در مردم کشور به قلیان می‌آورند.
محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور هم که برای ادای احترام به مقام رفیع شهدا در این مراسم شرکت کرده بود با شعارهایی چون " احمدی دلاور پیرو خط رهبر "، "ابوالفضل علم‌دار احمدی را نگه دار " و "یا فاطمه زهرا " مورد استقبال مردم قرار گرفت.
انتهای پیام/ط