سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

                                                     
حضرت زهرا مصداق کامل خیر کثیر است

 امام جمعه شهرستان صحنه گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) منشأ بسیاری از خیرات برای بشر بود و او مصداق کامل خیر کثیر است.

حجت‌الاسلام عزیزمراد منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صحنه افزود: اگر حضرت زهرا (س) نبود قطعاً ائمه اطهار (ع) نبودند که در این صورت نه از اسلام و نه از قرآن در دنیا اثر باقی نمی‌ماند.
وی افزود: دین مبین اسلام بر چند اصل استوار است که ولایت مهم‌ترین و بالاترین این صول است چرا که اگر ولایت نباشد عمل به دیگر اصول امکانپذیر نخواهد بود و حضرت فاطمه زهرا (س) بود که ولایت را بر مبنای اصول اسلامی پرورش داد.
حجت‌الاسلام منصوری در بخش دیگری از سخنان خود عقل را یکی از صفات بشری عنوان کرد که خداوند آن را وسیله بهره انسان از نعمت‌ها قرار داده است.
وی افزود: یکی از وظایف انبیاء الهی شکوفاسازی عقل انسان بود تا آدمی را از تعصب‌های جاهلیت بیرون کشد و عقل را بر دیگر صفات انسان قالب سازد.
امام جمعه صحنه افزود: بشر بر اثر شکوفایی استعداد روز به روز بر بینش مادی یا معنوی خود می‌افزاید و این در حالیست که ماهیت واقعی عقل انسان قرار دادن انسان در مسیر واقعی خداوند متعال تا رسیدن به کمال و سعادت است.
وی نشر علوم توسط مسلمانان را از صفات واقعی افراد متقی دانست و افزود: بخل در دارایی‌ و ثروت و مال نیست بلکه بخیل واقعی کسی است که علم خود را به دیگران انتقال ندهد و همانگونه که خداوند متعال می‌فرمایید جایگاه بخیل واقعی آتش دوزخ است.
حجت‌الاسلام منصوری در پایان اتحاد را وظیفه اصلی مسلمان دانست و خاطرنشان کرد: توطئه‌های دشمنان تنها با اتحاد خنثی می‌شود.
انتهای پیام/ش30/ک