سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

حجاب برتر را باید از حضرت زهرا آموخت.
 امام جمعه شوشتر گفت: حجاب برتر را باید از حضرت فاطمه زهرا (س) پاک‌ترین زن جهان آموخت و در این باره باید تلاش فراوان کرد.

حجت‌الاسلام سید جلیل محقق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: حجاب برتر در اسلام، چادر شناخته شده است و این حجاب به شخصیت فاطمه زهرا (س) منسوب است و باید عمق شناخت در این باره را از فاطمه زهرا (س) آموخت.
وی فاطمه زهرا (س) را نمادی از زن فعال در جامعه اسلامی دانست و گفت: فاطمه زهرا (س) در جامعه اسلامی فعالیت‌های اجتماعی خود را به دلیل زن بودن تعطیل نکرد، ولی در این فعالیت‌ها همیشه چارچوب‌های اسلام را به شایستگی رعایت کرد.
محقق با اشاره به مثال‌هایی در این باره گفت: شناخت حیا و عفت در فاطمه زهرا (س) بسیار سخت و دشوار است، زیرا این دو صفت با گوشت و استخوان این بانوی بزرگ عجین شده بود و تفکیک و یا مشخص کردن مرز میان این دو صفت در این شخصیت والای اسلام غیر قابل انجام است.
وی با اشاره به برخی از صفات برتر فاطمه زهرا (س) گفت: فاطمه زهرا(س) زنی بود که خداوند پیامبر و ولی خود را به خاطر وی خلق کرده که این امر نشان دهنده آن است که زن می‌تواند به مقام عالی برسد و این تصور که زن‌ها نمی‌توانند به درجات عرفانی برسانند، اشتباه است.
امام جمعه شوشتر با تاکید بر اینکه برای شناخت فاطمه زهرا (س) کتاب فراوان نگاشته شده است، گفت: برای شناخت فاطمه زهرا (س) کتاب‌های زیادی نوشته شده است و باید تلاش شود تا برای شناخت اندک از شخصیت این بزرگ بانوی اسلام گامی اساسی برداشته شود.
وی جامعه را در شرایط کنونی نیازمند شناخت حضرت زهرا (س) دانست و گفت: باید شخصیت فاطمه زهرا (س) به عنوان بانوی بزذگ اسلام و شخصیت برتر و معصوم به مردم و به ویژه بانوان شناخته شود.
انتهای پیام/م30/ب